برایِ دیدنِ تارنمایِ شورایِ ملی‌ ایران و حمایت از منشورِ پیشنهادی در صورتِ تمایل، خواهشاً رویِ تصویرِ بالا کلیک کنید

۱۳۹۰ آذر ۹, چهارشنبه

رضا پهلوی حمله به سفارت بریتانیا و سو استفاده از نام مقدس دانشجو را اقدامی غیر انسانی‌ و غیر قانونی‌ نامید و آن را شدیدا محکوم کرد

جناب آقای رضا پهلوی، شهریار ایران، با درج بیانیه‌ای در وبلاگ شخصی‌ و همچنین صفحهٔ رسمی‌ خویش در فیسبوک، عملکرد افراد و گروه‌های وابسته به رژیم را در حمله به سفارت بریتانیا با سو استفاده از نام مقدس دانشجو را که تلاشی برای لکه دار کردن چهره دانشجویان آزادی خواه کشورمان می‌باشد را حرکتی غیر انسانی‌ و غیر قانونی خواند و چنین رفتار‌ها یی را ضربه‌ای به منافع ملی‌ میهنی تمام ایرانیان تشریح کرد و آن را شدیدا محکوم کرد.

رضا پهلوی، در ادامه چنین رفتار‌های ماجرا‌ جویانه و تنش آفرین این نظام را تنها بهانه‌ای برای انحراف اذهان عمومی‌ از نقض  مستمر حقوق بشر، شرایط وخیم زندانیان سیاسی و عقیدتی‌ و همچنین بحران‌های اقتصادی، اچتماعی و فرهنگی‌ حال حاضر ایران توصیف می‌کند.  


ایشان بار دیگر، همان گونه که در گذشته شفاف و واضح عنوان کرده بودند، تنها راه نجات کشور را، همبستگی‌ میان تمام ایرانیان و مبارزه از طریق اجرای نا فرمانی‌های مدنی بر علیه این نظام و بدون دخالت نیرو‌های خارجی‌، بلکه با حمایت جامعه بین‌المللی عنوان کردند. متن کامل این بیانیه در زیر درج شده است. 

دوستانی که مایل هستند تا بیشتر با خبر از فعالیت‌های ایشان باشند میتواند در فیسبوک خویش، صفحهٔ رسمی‌ شاهزاده رضا پهلوی را جستجو کرده و به عضویت آن در آیند و یا از لینک زیر استفاده کنند. 




Wednesday, November 30th, 2011 byرضا پهلوی



Reza Pahlavi

علیرغم تعهد جمهوری اسلامی به اجرای کنوانسیون وین و مقررات بین المللی در ارتباط با مصونیت اماکن دیپلماتیک، روز سه شنبه هشتم آذرماه، تعدادی از عوامل دست نشانده حکومتی، با حمله به سفارتخانه بریتانیا و اقامتگاه دیپلمات های آن کشور در تهران، بار دیگر ضربه ای سنگین بر اعتبار ایران و ایرانی در صحنه جهانی وارد نمودند.

آنچه مسلم است، هدف جمهوری اسلامی از دست زدن به این اعمال و اتخاذ سیاست های ماجراجویانه و تنش آفرین، انحراف اذهان عمومی از نقض مستمر حقوق بشر در ایران، وضعیت اسفناک زندانیان سیاسی – عقیدتی و معضلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی عدیده ای است که کشورمان را به ورطه نابودی کشانده است.

من، اقدام غیرانسانی و غیرقانونی عوامل وابسته به حکومت اسلامی را به نام مقدس دانشجو، در زیر پا
گذاشتن قوانین و مقررات بین المللی که نتیجه ای جز پایمال شدن منافع ملی ایران در بر نخواهد داشت، را شدیدا محکوم می نمایم.

هم میهنانم،

در این شرایط حساس تاریخی که سرزمینمان ایران با آن روبروست، وظیفه همه ما شهروندان ایرانی است تا دست در دست یکدیگر، در چارچوب یک جنبش نافرمانی مدنی مسالمت آمیز، برای برقراری دموکراسی و حقوق بشر و حفظ منافع ملی کشورمان، متحد شویم.

جامعه جهانی نیز باید حساب ملت ایران را از این اقدامات وحشیانه و غیرقانونی جدا نموده و بصورت علنی و شفاف از خواسته های دموکراتیک و آزادیخواهانه مردم ایران پشتیبانی نماید.

بار دیگر تاکید می نمایم که سرنوشت ایران نه با دخالت نظامی خارجی بلکه تنها باید توسط مردم ایران و با حمایت جامعه بین المللی تعیین شود.

خداوند نگهدار ایران باد

رضا پهلوی

۱۳۹۰ آذر ۵, شنبه

همکاری حقوقدانان عالی‌ رتبه داخل و خارج از کشور در تدوین پیش نویس "شکایت نامه رسمی‌" پیرامون نقض حقوق بشر در ایران





دیروز، ۲۵ نوامبر ۲۰۱۱ میلادی، جناب آقای رضا پهلوی،  گزارشی را در رابطه با پیشرفت پیش نویس "شکایت نامه رسمی‌" که در رابطه با نقض حقوق بشر و درخواست برای آزادی زندانیان سیاسی - عقیدتی‌ می‌باشد را در اختیار عموم مردم قرار دادند. طرح  و ایده اصلی‌ این نامه ۲۷ روز پیش از طریق وبلاگ شخصی‌ شاهزاده رضا پهلوی و همچنین وبگاه بالاترین با برچسب 2011HR8712 معرفی‌ و در دسترش علاقمندان و فعالان حقوق بشر قرار گرفت. لازم به ذکر است که  در طول این چهار هفته، از زمان انتشار این طرح و ایده به وسیله جناب رضا پهلوی و درخواست او از دیگران برای همکاری و ارائه پیشنهادت و نظریات در رابطه با چگونه بهبود بخشیدن این پیش نویس، هیچ یک از رسانه‌‌های خبری فارسی زبان معروف، از جمله بی‌ بی‌ سی‌ فارسی، صدای آمریکا (فارسی)، رادیو فردا و حتی شبکه منو تو این خبر را هرگز انعکاس ندادند و در گسترش آن که نهایتان کمکی‌ بود در راستای آزادی زندانیان  سیاسی -عقیدتی‌، کمال کوتاهی‌ و تبعیض را قائل شدند که جای هیچ گونه توجیهی‌ را ندارد. 

با وجود تمام تحریم‌های مغرضانهٔ رسانه‌‌ای که این روزها تنها مختص رضا پهلوی میشود و نه دیگر اپوزیسیون ها، بیش از ۳۲۰۰ پیغام در این رابطه از سوی دبیر خانه رضا پهلوی دریافت شد که در این میان ۷۳ پیشنهاد عملی‌ و مفید ارزیابی شده اند، که خود موفقیت چشم گیری در راستای آزادی آزادیخواهان در بند است. در ادامه رضا پهلوی از آغاز همکاری حقوقدانان برجسته و مطرح داخل و خارج از کشور، پیرامون تدوین این پیش نویس نوید میدهد و اینکه برخی‌ از این فعالان عالی‌ رتبه، از نیمه دوم آبان ماه تا  به این لحظه، همکاری خود را با ایشان آغاز کرده اند. رضا پهلوی در پاسخ به هموطنانی که در این مدت از رفتار غیر قابل توجیه رسانه‌ ها، ناراضی و نا امید گشتند ، می‌گوید که:  هم میهنانم، فراموش نکنیم که ما خود رسانه ایم.   

جناب رضا پهلوی ضمن بیان این مطلب که گروه حقوقی که با او همکاری میکنند، لیست کاملی از تمام زندانیا‌ن سیاسی - عقیدتی‌ از هر گونه قشر، طیف و صنف از سراسر کشور را تحت اسناد حقوقی ضمیمه این پیشنویس کرده اند، از آن دسته از هم میهنانی که به هر نحوی خود را قربانی نقض حقوق بشر در ایران میدانند، درخواست کردند که برای تکمیل کردن این پیش نویس یا از طریق درج مطلب در وبلاگ ناشناس و یا از طریق تماس با آدرس الکترونیکی‌ خود رضا پهلوی، https://www.rezapahlavi.org/contact.php، این مسائل را عنوان کنند.    



شخصا، بسیار خرسندم از صورت گرفتن چنین کمک و استقبالی باور نکردنی  از قدمی‌ چنین بلند همتانه میان آزادیخواهان. یکی‌ از بزرگترین مزایای اتحاد میان فعالان حقوق بشر، وبلاگ نویسان آزادیخواه و شهریار ایران، جناب رضا پهلوی، ایجاد فرصتیست استثنائی تا راهکارها و پیشنهادات نوع آورانه و کار آمد در یک جا جمع گردند، تا بهترین و موثر‌ترین آنان برگزیده شوند و در مرحله اجرائی قرار گیرند. از دید نویسنده این مطلب، این پروژه، تا به این لحظه، به نظر میاید که یکی‌ از موفق‌ترین قدم هائیست که در طول این ۳۳ ساله از سوی ایرانیان از لحاظ اتحاد افکار از هر قشر و گروه سیاسی، برای آزادی زندانیان و ابراز انزجار نسبت به جمهوری اسلامی صورت گرفته است. 


در زیر میتوانید متن کامل این گزارش را بخوانید: 


هم میهنانم،


به منظور آغاز یک اقدام عملی ملی و بین المللی برای آزادی زندانیان سیاسی - عقیدتی، ششم آبان ماه سال جاری، پیش نویس یک شکایت نامه رسمی برای ارسال به تمام مراجع ذیربط (کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد) در اختیار عموم قرار گرفت تا با مشارکت و همکاری یکایک شهروندان ایرانی و با کمک ابزارهای ارتباطی، بتوانیم حکومت اسلامی ایران را  وادار به آزادی بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی- عقیدتی نماییم. مشارکت گسترده شما هم میهنان عزیــزم، در این اقدام گروهی، آغاز یـک حرکت منسجم و مــدنی می باشد. مشارکتی مسئولانه که آینده ای روشن را برای کشورمان رقم خواهد زد.


لازم به ذکر است که جمع آوری تمامی پیشنهادات مطرح شده در وبلاگ های مستقل، بدلیل گستردگی آن و عدم وجود امکانات فنی کافی، امکان پذیر نبوده است. با توجه به توانایی ها و امکاناتی که وبگاه بالاترین در اختیار کاربران و وبلاگ نویسان جهت مشارکت در تکمیل پیش نویس نامه 2011HR8712 قرار داده است، گزارش مختصری از روند کار را در اختیار شما قرار می دهم. 


در ارتباط با پیش نویس نامه 2011HR8712، تاکنون 3200 پیام دریافت کرده ایم. همچنین تعدادی از حقوقدان عالی رتبه ایرانی، در داخل و خارج از کشور، برای تدوین متن نهایی، اعلام آمادگی نموده و چند تن از آنها از نیمه دوم آبانماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده اند. از بین پیام های دریافتی، هفتاد و سه پیشنهاد مفید و عملی در اختیار گروه حقوقدان جهت مطالعه قرار گرفته است. 


همچنین، گروه حقوقی، لیست کاملی از زندانیان سیاسی- عقیدتی، از همه طیف ها، اقشار و صنف های مختلف در سراسر کشور را به عنوان مستندات حقوقی شکایت نامه، تهیه نموده است. برای هرچه کامل تر بودن این شکایت نامه، از تمام کسانی که به هر نحوی قربانی نقض حقوق بشر در ایران شده اند و یا اطلاعات ویژه ایی در ارتباط با زندانیان سیاسی- عقیدتی دارند، دعوت می شود تا با ایجاد و درج در وبلاگ ناشناس و یا از طریقhttps://www.rezapahlavi.org/contact.php با ما تماس بگیرند. این پرونده در اواخـــر آذر ماه سال جــاری به مراجع ذیربط ارسال می گــردد و از طریق رسانـه های بین المللی به اطلاع عموم خواهد رسید.


در اینجا فرصت را غنیمت می شمارم تا از همکاری صمیمانه وبگاه اجتماعی بالاترین سپاسگزاری نمایم. همچنین از وبگاه کلمه و هرانا که اطلاعات مربوط به زندانیان سیاسی- عقیدتی و موارد نقض حقوق بشر در ایران را در دسترس عموم قرار می دهند کمال تشکر را دارم.


در پایان، باید به این نکته نیز اشاره نمایم که عده ایی از عدم انتشار این شکایت نامه توسط رسانه های خبری فارسی زبان معروف اعلام نارضایتی کرده اند، هم میهنانم، فراموش نکنیم که ما خود رسانه ایم.


خداوند نگهدار ایران باد


رضا پهلوی


۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

۱۷ شهریور



قطعه فیلمی که می‌بینید گزیده‌ای کوتاه است از یکی‌ از ژرف‌ترین مستند‌های تاریخی‌ ساخته شده پیرامون رویداد‌های سیاسی ۷ دهه اخیر ایران به نام Devolution که به پارسی‌ "‌واگذاری" (انحطاط و یا پسرفت)  معنی‌ میدهد و درواقع مخالف وضد واژه انقلاب می‌باشد. همانطور که از نام این مستند گویاست، سیر نزول و افت ایران مورد تجزیه و تحلیل بسیار عمیق قرار می‌گیرد. این مستند به گونه‌ای فراگیر و به تحلیل دخالت‌های بیگانگان در تشکیل انقلاب ۵۷ می‌پردازد. در بخشی از این مستند حضور اشخاصی‌ با هویت غیر ایرانی‌ در میان جمعیت معترضین نشان داده میشود که ادعا میکنند ایرانی‌ هستند و با استکبار جهانی‌ مخالف هستند. البته لهجه عربی‌ و صورت پوشیده و هویت مرموز این افراد نشان دهنده واقعیتی تلخ تّر از آن چیزیت که بر ما ۳۳ سال است که تحمیل شده است. این انقلاب دستاورد مردم ایران نبوده است و دخالت عوامل تروریستی در آن چنان واضح است که امروز کشور‌های غربی از افشأ و اعتراف آن در رسانه‌ها بیم دارند. این دخالت عوامل عرب در نهایت منجر به تحقق یافتن توطئه جمعهٔ سیاه و یا همان ۱۷ شهریور هم میشود.

در نسخه کامل این مستند دو شخص ابو ندال و ابو شریف به عنوان دو تروریست لبنانی معرفی‌ میشوند که با درخواست کمک از یاسر عرفات از سوی خمینی این دو تروریست به استخدام فرایند انقلاب اسلامی ایران در می‌آیند و به ایران مخفیانه سفر میکنند تا در میان تظاهر کنندگان ایرانی‌ غیر مسلح در ۱۷ شهریور ۵۷ که تنها در حال تظاهرات بدون خشونت بودند، ناگهان اقدام به شلیک به سمت ارتش شاهنشاهی از سوی مردم کنند و سربازان ارتشی رو نیز با این حرکت تحریک به شلیک متقابل به سوی مردم معترض کنند و خون و خون ریزی راه بیندازند.

نتیجه این اقدام ضدّ بشری، کشته شدن ۸۰  شهروند ایرانی‌ و ۹ سرباز ارتش شاهنشاهی و از همه مهمتر کاشته شدن بذر نفرت در دل مردم نا آگاه و زود باور ایران نسبت به محمد رضا شاه پهلوی و تخریب چهره او در دید سیاستمداران و مردم جهان می‌باشد تا خمینی که تنها مخالف سر سخت بود در نظر مردم مطرح و صاحب قدرت سیاسی شود. همان روز مجله نیوز ویک آمریکا این کشته شدگاه را به دروغ و با اغراق ۳ میلیون نفر گزارش میدهد. این گونه است که مردم را احساساتی و تحریک میکنند تا دستان خود را آغشته به خون قربانیان این توطئه اسلامی و ضدّ ایرانی‌ کنند و در برابر دوربین‌های بی‌ بی‌ سی‌ بالا بگیرند و فریاد مرگ بر شاه سر دهند و از یک جنایت کار و ویرانگر چون خمینی حمایت کور کورانه بکنند. شوربختانه در نهایت محمد رضا شاه پهلوی رو متهم چنین جنایتی کردند. 

بعد از گذشت ۳۳ سال، هنوز هم اکثر ما ایرانیان چنان لجوجیم و حاضر به نشان دادن هیچ گونه انعطاف پذیری در پذیرفتن درستی‌ توطئه جهانی‌ ۵۷ نیستیم و هیچ تمایلی به یک پژوهش ژرف فردی پیرامون این فاجعهٔ تاریخی‌ که کمتر از ۴ دهه پیش در کشورمان رخ داد، نداریم و آنچه را که رژیم آخوندی و رسانه‌‌های مرموزی چون بی‌ بی‌ سی‌ و صدای آمریکا به ما گفته اند را با سادگی‌ تمام باور می‌کنیم. به تمامی‌ هم میهنانم پیشنهاد می‌کنم که این مستند کاملا بی‌ طرف رو که برای ساخت آن ششصد و پنجاه هزار دلار هزینه شده است را ببینند تا واقعیت پیدایش حکومت اسلامی در ایران و ریشه‌های ۴۰ ساله آن را که از زمان تشکیل حزب توده در ایران شکل گرفته بود و همچنین پیامد نگرانی کاپیتالیسم از پیشرفت کمونیسم در ایران و پیامد نگرانی غرب را نسبت به پیشرفت و ترقی‌ ایران دریابند.

این مستند با رجوع به مدارک جدید تاریخی‌ و انتشار آنها در این مجومه و همچنین پخش قطعه فیلم‌های تاریخی‌ دیده نشده، حقایق را به گونه‌ای ژرف تشریح و توصیف میکند


۱۳۹۰ آبان ۲۶, پنجشنبه

اکثر ایرانیان نژاد آریایی ندارند؟

این نوشتار کاریست از هم میهن گرامی‌، جناب آقای پیام روشن که با اجازه خود ایشون در این وبلاگ قرار گرفته و در نهایت در تارنامه بالاترین نیز پست خواهد شد. 

 چند روز پیش بخش فارسی بی‌ بی‌ سی‌ گزارشی مبنی بر آریایی نبودن بیشتر ایرانیان پخش کرد که برخی‌ از دوستان را سخت خشمگین نموده است. من هم بر آن شدم که مطلبی هر چند کوتاه در این مورد به روی کاغذ بیا‌ورم تا دوست و دشمن هر دو  بدانند که تریبون بطور کامل در دست دشمنان ایران قرار نگرفته است و بیشه آنطور که برخی‌ گمان میکنند خالی‌ نیست

برای پاسخ گویی به این مطلب پیش از هرچیز لازم دیدم که به این گزارش به دقت گوش فرا دهم و ببینم که حضرات اصولاً چه ادعائی کرده اند و به قول معروف حرف حساب آنها چیست. پس از تماشا کردن گزارش تصویری در وحله نخست به این نتیجه رسیدم که بی‌ بی‌ سی‌ فارسی از نتیجه تحقیقات آن پژوهشگر ایرانی‌ که گویا فردی وطنپرست هم می‌باشد آنطور که خود خواسته است برداشت کرده و سخنان او را خواسته یا ناخواسته به نوعی تحریف نموده است. آنچه من از گفته‌های آن پژوهشگر ایرانی دستگیرم شد این بود که بافت ژنتیکی‌ تمام ایرانیان یکسان و همگون است و این صد البته مشت محکمیست بر دهان تمام تجزیه طلبان و کسانی‌ که سخن از اقوام و حتی ملل مختلف ایرانی‌ میرانند. نیز پژوهشگر محترم ایرانی‌ بر این باور است که این بافت ژنتیکی‌ بطور بسیار نامحسوسی با بافت ژنتیکی‌ اقوام مهاجرت کرده به ایران مخلوط شده است که این هم نشان از نژاد پرستی‌ ایرانیان دارد که من به شخصه در مورد آن هیچ شکی ندارم و همین امروزه نیز به هنگام ازدواج این مسائل کما فی‌ سابق مطرح هستند و هر کسی‌ با هر کسی‌ وصلت نمیکند، هرچند هم که آن شخص توانمند و تحصیلکرده باشد

من در اینجا البته فرض را بر این میگذارم که در این پژوهش هیچ غرض ورزی نبوده و نتایج آنرا نیز زیر سوال نمی‌برم. تنها چیزی که در اینجا سوال برانگیز است نتیجه گیری گزارشگر بی‌ بی‌ سی‌ از نتایج این پژوهش میباشد. ایشان اینطور که پیداست فرض را بر این گذارده اند که آریا نام قومیست که در قفقاز و یا در مناطق شمالی‌ دریای مازندران سکنی داشته است و اشتباه او نیز از همینجا آغاز میشود. من نمیدانم اینها کدام قوم خیالی را قوم آریا فرض کرده اند و خون ایرانیان امروزی را با خون کدامین مردمان سنجیده اند. آیا خون ایرانیان را با خون قزاق‌ها یا أزبک‌ها مقایسه کرده اند؟ حضرات می‌گویند که از بیش از دویست ایرانی‌ مختلف نمونه برداری کرده اند. بسیار خوب. اما این نمونه‌ها را با کدامین نمونه مقایسه کرده اند؟ نمونه آنها از یک انسان آریایی چه کسی‌ بوده که خون ایرانیان با آن خون همگون نبوده؟

بی‌ پرده سخن می‌گویم. از دیدگاه بنده در این گزارش اگر اشتباهی رخ داده ۶۰% آن از روی حماقت بوده و شاید ۴۰% از روی غرض. یک برداشت درست از این پژوهش انجام شده دقیقا وارون آن چیزی که بی‌ بی‌ سی‌ به عنوان تیتر خبر قرار داده است را ثابت می‌کند و آن اینکه ایرانیان اولا همگونی دارند یعنی‌ همان چیزی که ما همواره گفته ایم. یک ملت و آن هم ایران. دوما این بافت ژنتیکی‌ از ده هزار سال پیش تا کنون خوشبختانه و به دلیل نژاد پرستی‌ ایرانیان کما بیش همان مانده که بوده. که خوب این هم در تأیید ناسیونالیسم ایرانی‌ است. از اینها گذشته بر کسی‌ پوشیده نیست که هزاران سال پیش از اینکه واژه آریا حتی به گوش یک دانشمند غربی هم برسد در سنگنبشته‌های پادشاهان ایران و بر کوه‌های سراسر ایران نقش بسته بوده است

پس با اجازه من در اینجا سخن را کوتاه می‌کنم و نتیجه گیری درست را برای آنها که کندتر هستند و یا به هر دلیل دیگر همچو گزارشگران بی‌ بی‌ سی‌ برداشت غلطی داشته اند جمع بندی می‌کنم. مردم فلات ایران از لحاظ ژنتیکی‌ همسان هستند و در نتیجه باید از آنها به عنوان یک ملت نام برد و بیهوده به دلیل گویش‌های گوناگون میان آنها تفاوت قائل نشد و حرف‌های بی‌ پایه و اساس به میان نیاورد. دوما این مردم حدود ده هزار سال است که از پاکی خون خود تا جای ممکن پاسداری کرده اند. هنوز هم که هنوز است یک ایرانی‌ به این سادگی‌‌ها همسر کسی‌ که چهره‌ای مغول وار یا عرب گونه داشته باشد نمی‌شود و از همین راه بوده که این پاکی خون ما حفظ شده. هزاران زن و دختر ایرانی‌ که مرگ را به همسری عرب و مغول ترجیح دادند را هرگز فراموش نمی‌کنیم و یاد آنها را همواره گرامی‌ میداریم. آنها بودند که شرافت و پاکی ما را حفظ کردند و هرگز به کنیزی و همسری متجاوزین در نیامدند. سوماً و در پایان میرسیم به اینکه چه کسی‌ آریایی است و چه کسی‌ نیست. ما ایرانیان بر این باور هستیم که واژه آریایی مترادف با واژه ایرانی‌ است و اصولاً نباید تفاوتی قائل شد. اما نیک‌ آگاهیم که امروزه هر دیوانه‌ای خود را آریایی مینامد. از انگلستان گرفته تا دانمارک و روسیه و هند و آمریکا و الی‌ آخر. در مورد این واژه میتوان بحث‌ها کرد. می‌توان گفت که آریایی بودن به خون نیست بلکه به روح و روان و ارزش‌های انسانی‌ مرتبط میباشد. چیزی که گروهی ادّعا میکنند. قدر مثلم این است که ما ایرانیان نمیتوانیم روس‌های سفید و مردم هند را از آریایی نامیدن خود منع کنیم. اصولاً بحث و جدل در این مورد کاری کودکانه است و هرگز به نتیجه‌ای نخواهد رسید. اینطور که پیداست امروز همگان خواهان این هستند که خود را به نویی‌ به این واژه بچسبانند. از این روی من به دوستان پیشنهاد می‌کنم که از این بحث‌ها حذر کرده به واژه ایرانی‌ اکتفا کنند

همانطور که پیشتر عرض کردم ایرانی‌ همان آریایی است و ما اینرا نیک‌ میدانیم و نیازی نیست با هر کس که ادعای دانش می‌کند در این مورد بحث کنیم. آنچه در این زمینه مهم است یکپارچگی ما مردم فلات ایران میباشد و نه چیز دیگر. بیاییم و نگذاریم ما را بیهوده با مسائلی‌ که هیچ ارتباطی‌ به مشکلات امروزی ما ندارند سرگرم کنند. ایرانی‌ یعنی‌ آریایی، همانطور که خلیج، خلیج فارس است و نه چیز دیگر، همانطور که نوروز متعلق به ایرانیان است، همانطور که بوعلی سینا ایرانی است و الی‌ آخر. ما نباید در این مورد خود را با بیگانگان طرف گفتگو قرار دهیم. ما خود به نیکی‌ میدانیم که کیستیم و چیستیم. آنچه ما امروزه به آن نیازمندیم یک دولت مرکزی نیرومند و ایراندوست است که ایران و ایرانی‌ را به موضع قدرت برساند تا دیگر هر کس و ناکسی اینگونه به خود اجازه زیر سوال بردن هویت ما را ندهد. هدف ما باید این باشد که مردم ما به رسانه‌ ملی‌ خودمان گوش فرا دهند و نه به آژانس‌های تبلیغاتی کشورهای بیگانه. به امید روزی که رسانه‌ ملی‌ کشورمان براستی ملی‌ باشد و در راستای منافع ملی‌ و میهنی فعالیت کند این سخن را به پایان میرسانم

با سپاس از توجه خوانندگان گرامی‌
پیام روشن ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۰ خورشیدی


۱۳۹۰ آبان ۲۵, چهارشنبه

خفّت و خواری از این بیشتر؟






خفت و خواری از این بیشتر که قطر بیاد پروازهای داخلی ایران رو بگیره؟

کجاست اون شرکت هواپیمایی ایران ایر که زمانی یکی از پنج ایرلاین برتر دنیا بود؟ کجاست او ایران ایری که برترین شرکت هواپیمایی آسیا بود؟ شرکت ایران ایری که تاریخ تاسیسش از بوجود آمدن خیلی از کشورهای کوچک خلیج فارس بیشتره! بگو مرگ بر آمریکا که اگر یک شیخ نشین که به اندازه یکی از دهات ایران هم نیست گاز و خاک و حالا خط هواپیمایی ما را هم تصرف کرده ولی مهم نیست , خفت و خواری از این بیشتر!؟ باید خون گریست خون , خاک بر سر من ایرانی که چنین روزهای خواری رو میبینم ما نابود شدیم نابود

ویدئویی که می بینید تبلیغ آمریکایی ها برای پرواز مستقیم تهران-نیویورک شرکت هواپیمایی ایران ایر در دهۀ 70 هست، یعنی 30 تا 40 سال پیش ما پرواز مستقیمی رو از تهران به نیویورک داشتیم که الآن خیلی از کشورهای پیشرفته تازه وقتی برقرارش می کنن کلی توی بوق و کرنا میکنن که چه کردیم، بیا و ببین!







۱۳۹۰ آبان ۲۱, شنبه

رهبر فرهیخته و منتخب شورشیان ۵۷ در ژست رویائی که برای ایران داشت!


این مطلب کاملا بی‌ غرض و تنها برای هشداری به هم نسلی هایم، یعنی‌ متولدین بعد از شورش ۵۷ نوشته شده است. 

بله!! این همان شخصیست که روشنفکران ۵۷ که از دسته توده ای‌ها ( دوست داران مارکس) جبههٔ ملی‌ (دوست داران و سینه چاکان مصدق) مجاهدین، فدائیان اسلام، صادق قطب زاده، ابراهیم یزدی، مهدی خزعلی، ابوالحسن بنی صدر و خیلی‌ از اصلاح طلبان امروزی جایگزین محمد رضا شاه پهلوی کردند. 

این همان شخصیست که بیش از ۲ میلیون نفر در زمان مرگش خاک بر سرّ ریختند و تمام جهان ما را سوگوار او نشان داد. این همان شخصیست که مسلمان‌های جهان بخاطر دشمنی او با اسرائیل و آمریکا او را مردی بزرگ می‌نامند. این همان شخصیست که از تاریخ کهن ایران هیچ نمیدانست و تمامی‌ نخبگان و خدمت گذاران حکومت پیشین ایران را را از لب تیغ گذارند. این همان کسیست که هویت ملی‌ ایرانیان را لگد مال کرد. مردم ایران هشیار باشید و اینبار فریب همکاران و حامیان این امام راحل و دوران طلایی او را را نخورید. کسانی‌ که از این جلاد بی‌ صفت حمایت کردند و دست بوسی او را کردند باید در دادگاه عادلانه‌ای محکوم و متهم شوند، نه اینکه تریبونی داشته باشند تا دوباره ایران را به پس رفتی‌ عمیق دچار کنند.


نرخ ارز در دوران پهلوی!

واقعا برخی‌ تا کی‌ میخواهند اشتباهاتشون رو توجیه کنند؟! چون یک سری فریب به اصطلاح روشنفکر‌های دنباله رو خمینی را خوردند، میخواهند که نسل‌های بعدی هم اشتباهت و حماقت نسل پیشین را نادیده بگیرند و یا به غلط باور کنند که رژیم سابق دیکتاتوری بوده و یا در اون سلب آزادی مردم می‌شده!! خوشبختانه امروز که تصاویر و مستنداتی بایگانی شده در آرشیو‌های جهانی‌ به ما واقعیت دیگری رو آشکار میکنند که چگونه همراهان خمینی سعی‌ در مجرم نشان دادن رژیم سابق داشتند و با چه دسیسه‌هایی‌ حتی برای ساواک داستان‌های مخوف ساختند.



حالا ما جوانان ایرانی‌ این نسل که بعد از شورش ۵۷ به دنیا آمدیم, میفهمیم که ایران در دوران پهلوی, کشوری در حال توسعه و پیشرفت و الگوی غربی‌ها در ترقی‌ و بهبود دادن به زیر ساخت‌های سواد آموزی، بهداشتی، صنعتی، اقتصادی، رفاه اچتمأعی، کشاورزی، تهیه مسکن و  و و بوده.. البته هنوز هم بسیار هستند از این نوچه‌های دست بوس خمینی که با روان پریشی و حالتی بیمار گون دنبال روی آرمان‌های خمینی دجال هستند و حالا هم که تارنامه این آقایان یدک کش عنوان انقلاب اسلامی در هجرت شده است، قصد دارند که ایران به پس رفتی‌ مجدد دچار شود و برای رسیدن به آرزوی خود در حفظ حکومت اسلامی، هرگز دست از عوام فریبی‌های خود بر نمیدارند.  اما اینبار دیگر سال ۵۷ نیست که تعصبات مذهبی‌ مردم باعث فریب خوردگی این ملت بخت برگشته شود. ملت هوشیار ایران، امروز این خائنان را  که همچون پدر معنوی این دسته از مزدوران، یعنی‌ همان خمینی با همان لحن فارسی‌ صحبت کردن و لیکن گفتن هایش، پیغام  های ویدئویی و  صوتی به ایران میفرستد، خوب می‌شناسند که با باند بازی در بالاترین و یوتوب چگونه هنوز به دنبال احیای انقلاب اسلامی از دست رفتهٔ خودشان هستند. 




۱۳۹۰ آبان ۱۸, چهارشنبه

رضا پهلوی به مردم ایران: فکر نکنید الزاماً جنگ باعث سقوط جمهوری اسلامی خواهد شد

رضا پهلوی در بخشی از آخرین بیانیه خود چنین با مردم ایران سخن می‌گوید: 


 "توجه داشته باشیم که حمله نظامی الزاماً منجر به سقوط جمهوری اسلامی نخواهد شد و میتواند هزینه‌های گزاف و جبران نا پذیری را برای مردم کشورمان و منطقه در بر داشته بشته باشد. مشروع‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای گذر از نظام جنگ طلب جمهوری اسلامی، آزادی ایران به دست خود مردم ایران است"

برای درک راحت تر سخنان رضا پهلوی، بهتر است که جنگ میان ایران و عراق را به عنوان مثالی بارز برای بقای جمهوری اسلامی با هم بنگریم. 

هم میهنان، هشت سال دفاعِ "مقدس" را به یاد دارید که موجب جان باختن بیش از ۵۰۰ هزار ایرانی‌ و ویرانی بسیاری از شهر‌های کشور عزیزمان شد که در آن روز‌ها تا پیش از  ورود روح الله خمینی یکی‌ از کشور‌های در حال توسعه به حساب میامد؟ عواقب جنگ ایران و عراق را هرگز نمی‌توان کتمان کرد، هنوز هم آثار این جنگ  خانمان سوز در خرمشهر و آبادان پیداست. 

این را هم حتما به یاد دارید که رژیم بعثی عراق، بعد از یک سال و نیم اعلام آتش بس داد، و اما بنیانگذار جمهوری اسلامی که از لحظه ورود به ایران، احساسش به این آب و خاک  "هیچ" بود، تمایلی به پایانی جنگ نداشت، زیرا که آرزوی بزرگ او که ایجاد حکومت اسلامی جهانی‌ و یا همان خلیفه بود ارجحیت بیشتری بر پایان جنگ و کشتار داشت. روح الله خمینی با خیال به اینکه از طریق تصرف بغداد و از آنجا لشکر کشی‌ کردن به سوی بخش تحت حکومت دولت اسرائیل و آزادی فلسطین، می‌توانست رهبر مسلمین جهان شود،  جان هزاران ایرانی‌ دیگر را فنا کرد و در نتیجه جام زهر را نوشید و ویرانی و طعم تلخ جنگ را برای دهه‌ها برای هر ایرانی‌ به یاد گار گذاشت. 

در نهایت هم، هاشمی‌ رفسنجانی، در دوران ریاست جمهوری خود، وقتی‌ از عراق بازدید کرد، ابراز خرسندی کرد و گفت: بسیار خوشحالم که خود را در میان برادران عراقی‌ خود میبینم!! بله، همان برادرانی که به  خاک کشور تجاوز کرده بودند و حتی از کشتار کودکان و زنان ایرانی‌ و بمباران مدارس و بیمارستانها نیز نگذشته بودند.

امروز جناب آقای رضا پهلوی در بیانیه ای، تمایل به ورود به جنگی دیگر از سوی جمهوری اسلامی را، که هزینه آن را تنها ملت دردمند ایران خواهد پرداخت، شدیدا محکوم کردند و این جنگ طلبی را ابزاری توصیف کردند که جمهوری اسلامی در این لحاظت بحرانی کشور،  تنها راه گشا برای بقای حکومت مطلقهٔ فقیه میداند تا بار دیگر با مظلوم نمایی و تظاهر به اینکه کشور مورد تجاوز خارجی‌‌ها و بیگانگان قرار گرفته، دفاع از خاک ایران را بر علیه " تجاوز بیگانگان" که وظیفه هر ایرانیست بر صدای آزادی‌خواهی‌های مدنی، فرهنگی‌ و سیاسی هر ایرانی‌ ارجحیت بخشد و اینگونه خواهد بود که صدای اعتراضی مردم ایران برای دهه‌ها دوباره ساکت و خاموش خواهد گشت.

همان گونه که در دو سال نخست بعد از شورش ۵۷ و تشکیل این حکومت منحوس، زنان آزاده ایرانی‌ به پا خواسته بودند تا به طرح حجاب اجباری شکایت کنند و مردمان بیشماری در تظاهراتی انزجار خود را نسبت به جنایات خمینی و کشتار بازماندگان رژیم سابق و سیاست‌های مملو از توحش این نظام اعلام میکردند، این رژیم با توسّل به روحیه جنگ طلب خویش، این صدای اعتراضی را برای سه دهه خاموش کرد. این را همه‌گان میدانیم که اگر جنگ میان ایران و عراق صورت نمیگرفت، این حکومت در ایران ما جایی‌ برای عرض اندام نمیداشت . با جان باختن بخش آزموده و مجرب جوان که در حکومت پیشین پرورش یافته بودند، که بعد‌ها مردم آن را پاکسازی خمینی از نسل پیشین نامیدند، و آواره شدن بسیاری از ایرانیان و بحرانی گشتن وضعیت اقتصادی به خاطر هزینه‌های هنگفت این جنگ بی‌ ثمر، دیگر کسی‌ تمایلی به بردن کشور به یک شرایط تغییر رژیم دیگر نبود و اینگونه بود که مردم ایران برای سه‌ دهه توان اعتراض را نداشتند. 

جمهوری اسلامی، که راه فراری جز جنگ طلبی نداشت، صدای مخالفان خود را در آنروز ها، با پخش تئاتر جنگ و عشق به شهید پروری‌ و حتی فرستادن کودکان ۱۲ -۱۳ ساله به خط مقدم جبهه‌ٔ‌های " حق علیه باطل" برای همیشه خاموش کرد و تا سالیان سال با پخش این تصاویر دردناک از صدا و سیمای جمهوری اسلامی موجبات افسردگی و سرخوردگی ملت همیشه شاد زی‌ ایران را پدید آورد. 

شاید رضا پهلوی آن روز‌ها در ایران نبود، ولی‌ خرد و دانش سیاسی او به او این امکان را میدهد تا عواقب ناگزیر جنگ را خوب لمس کند و امروز به من و شما هشداری جدی دهد. رضا پهلوی همچون گذشته همبستگی‌ میان ایرانیان و اجرای نافرمانی‌های مدنی را تنها راهگشای مشروع با کم‌ترین هزینه برای نابودی این رژیم سفاک و ضدّ ایرانی‌ به دست خود ایرانی‌ میداند.

در اثبات سخنان رضا پهلوی، لازم میدانم که یاد آور شوم،  که صدام حسین با وجود حملاتی که ایران به زیر ساخت‌های صنعتی آن کشور کرده بود برای سالیان سال دوباره بر مردم خود سلطه کرد و لزوماً جنگ دچار سقوط رژیمی نمی‌شود، اگرچه که تسهیلات  نظامی و صنعتی آن کشور نابود گردد. 

در آخر آنچه را که همیشه از هراس داشتم که روزی جمهوری اسلامی با مردم خود کند تا بقای بیشتری داشته باشد با شما هم میهنان در میان خواهم گذشت. 

با این فرض که حمله به ایران تنها برای نابودی تاسیسات اتمی‌ ایران در نظر گرفته شده باشد و در دستور این حملات از سوی نیروی حمله کننده، تمامی‌ شهر‌ها و مناطق مسکونی اکیداً جزو بخش ممنوعه این حملات اعلام شده باشند، جمهوری اسلامی آنقدر خبیث و ضدّ ایرانی‌ می‌باشد که حاضر به بمب باران مردم خود به نام نیروهای خارجی‌ می‌باشد تا بذر نفرت حمله دولت‌های خارجی‌ را در دل تمام ایرانیان بکارد. این همان ترفندیست که در روز‌های داغ ۵۷، دو تروریست لبنانی که به ایران سفر کرده بودند، برای ایجاد تنفر در دل مردم نسبت به شاه اتخاذ کردند. با شلیک این دو تروریست از میان انبوه مردم به سمت ارتش شاهنشاهی و ایجاد شرایطی برای مجبور کردن ارتش به تیر اندازی به سمت مردم که همگی از این دسیسه بی‌خبر بودند، نهایتاً موجب کشته شدن ۵۷ شهروند ایرانی‌ و ۹ سرباز ارتشی شدند و از همه بد تر شاه را مسول چنین فاجعه‌ای خوانند. 

امروز من به عنوان یک ایرانی‌ که خواهان برقراری دموکراسی و ایجاد یک حکومت سکولار در ایران هستم، به تمامی‌ اپوزیسیون‌ها و گروه‌های سیاسی که برای آزادی ایران و برقراری یک حکومت سکولار و دمکرات در تلاش و تکاپو هستند، دست دوستی‌ دراز می‌کنم تا با همبستگی‌ تنگاتنگ میان ما و شما ایرانمان را از این شرایط بحرانی نجات دهیم. بیائید تا پیش از اینکه کشورمان به نابودی کامل دچار شده و شرایطی چون عراق و افغانستان نسیب ایران نشده است، از خود خواهی‌‌های سیاسی خود گذر کنیم و همان گونه که رضا پهلوی حق رای هر ایرانی‌ را در فردای روز آزادی ایران محفوظ میداند، نگران سلیقه سیاسی خود نباشیم و در این لحظات برای نجات ایران در کنار هم، شانه به شانه با حمایت از آرمان‌های رضا پهلوی که تنها رسالت خود را آزادی ایران و برقراری یک رفراندوم و انتخابات آزاد میداند و تا این لحظه به هیچ پست و مقامی نیندیشیده، با او همکاری کنیم.

زنده باد ایران


پیام آرین




۱۳۹۰ آبان ۱۵, یکشنبه

آرمگاه شاهنشاه آریامهر در چهارم آبان، گل باران میشود


ویدئوی زیر، توسط دوستاران شاهنشاه آریامهر که به مناسبت بزرگداشت زادروز ایشان در چهارم آبان ۱۳۹۰ از  آرامگاه ایشان بازدید و آنجا را با عشق خویش گل باران کردند، تهیه و پخش گردیده است. بسیاری از میهن پرستان و عاشقان خاندان جلیل و ایرانساز پهلوی که برایشان مقدور نبود تا در این روز در قاهره حضور داشته باشند با فرستادن گل یاد و خاطره محمد رضا شاه پهلوی، ایران پدر را گرامی‌ داشتند. برای شما دوستاران ایشان تعدادی از عکس‌هایی‌ که در آرشیو خویش داشتم را نیز ضمیمهٔ این ویدئو کردم، امیدوارم که از دیدن این عکس‌های کمتر دیده شده، لذت ببرید

















































۱۳۹۰ آبان ۱۳, جمعه

بازدید محمد رضا شاه پهلوی از شهر ونیز به همراه ملکه ثریا اسفندیاری بختیاری


این عکس‌ها رو تقدیم می‌کنم به عاشقان راستین ایران پدر، شاهنشاه آریامهر و دوستاران ملکه ثریا اسفندیاری بختیاری که یکی‌ از زیبا‌ترین ملکه‌های جهان تا به امروز بوده اند.