برایِ دیدنِ تارنمایِ شورایِ ملی‌ ایران و حمایت از منشورِ پیشنهادی در صورتِ تمایل، خواهشاً رویِ تصویرِ بالا کلیک کنید

۱۳۹۱ مهر ۲, یکشنبه

پیامِ شاهزاده رضا پهلوی به مناسبتِ آغاز سالِ تحصیلی‌ ۱۳۹۱ در ایران



اول مهرماه ۱۳۹۱

هم میهنان عزیزم، استادان، آموزگاران، دانشجویان و دانش آموزان

فـرارسیدن مـاه مهر و مهرورزی، فصل آغـازین دانش انـدوختن و دانش آمـوختن و بـازگشایی دروازه های دانش آموزی بر جامعه فرهیخته پژوهشگر، محقق، دانشگاهی، اساتید، معلمان، دبیران و بویژه دانش آموزان و دانشجویان، خجسته و شاد باد. امیدوارم که در این سال جدید به هدف های خود در زمینه تحصیلی و آموزشی و دیگر عرصه های زندگی نزدیک تر شوید.

سال تحصیلی جدید را در شرایطی آغاز می نماییم که فرزندان خطه آذربایجانمان، پس از زلزله اخیر و به دلیل بی کفایتی حکومت جمهوری اسلامی در وضعیت نامطلوب و وخیم بسر می برند. اول مهر در راه است و فرزندان نسرین ستوده، رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده محرومیت از مادر و یا پدر را دگر بار تجربه می کنند. فصل کلاس و درس دیگری را محروم از حضور معلم ها و اساتید مبارز همچون، رسول بداغی، عبدالرضا قنبری و فرزاد کمانگر، نماد استقامت و مبارز مدنی، که در راه آزادی جاودانه شد، آغاز می شود. سالی که دانشگاه دلتنگ بهاره هدایت، مجید توکلی، مهدیه گلرو، شبنم مددزاده، ضیا نبوی، عبدالله مومنی، مجید دری، میلاد اسدی، کوهیار گودرزی و دیگر دانشجویان مبارز و آزادیخواه خود است.
حکومت اسلامی، با استفاده ابزاری از مدرسه و دانشگاه به نـام دین و معنویت، شستشـوی مغزها، علم زدایی، سلب آزادی بیان و اندیشه، فرهنگ ستیزی، تبعیض جنسیتی، پوشش اجباری، محروم ساختن هرچه بیشتر نظام آموزشی از رشته های گوناگون علوم انسانی و تمدن کشی، ویرانی نظام آموزشی را به بار آورده است.

آنچه که بیش از پیش خشم و نگرانی جمهوری اسلامی را موجب شده، همت و توانمندی بالای دانشجویان و نخبگان فرهیخته ایرانی، آزاد اندیشی، حفظ و استحکام فرهنگ و هنر این مرز و بوم و زنده نگه داشتن «دانشگاه » است. اکنون، با وجود آن که استادان و دانشجویان ارجمند و عزیزمان در اعتراض به حقوق پایمال شده در بند هستند و گروهی نیز به ترک وطن اجباری تن داده اند، ولی شاهد هستیم که رشته مهر آنان به میهن مستحکم تر شده و از تلاش برای رهایی ایران و ایرانی باز نیایستاده اند. وجود آنــان چون نــوری است که بـر تاریک راه مبارزان می تابـد و رهایی را نــوید می دهد.

سال جدید تحصیلی را با نام مجید توکلی، فرزند هوشیار ایرانزمین آغاز می نماییم، دانشجوی دربند که به دلیل فعالیت های صلح آمیز در راه آزادی بیان و دمکراسی، برنده جایزه جهانی صلح دانشجویی ۲۰۱۳ شده است.

دست شما اساتید محترم، آموزگاران دلسوز و دانشجویان و دانش آموزان گرامی را می فشارم و یقین دارم که شما دانشجويان فرهيخته، با یاری استادان آزاده و دانش پژوه و به یاری همۀ مردم ایران، در راه تحقق هدف های انسانی و میهن دوستانۀ خویش پیروز خواهید شد.

نور دانش بر تاریکی جهل پیروز است

رضا پهلوی


۱۳۹۱ شهریور ۱۵, چهارشنبه

پیام تسلیت شاهزاده رضا پهلوی بمناسبت درگذشت آقای نورالدین ثابت ایمانی








از دریافت خبر درگذشت نورالدین ثابت ایمانی عمیقا متاثر شدم.

خاطره شنیدن صـدای رسای او در بخش اخبـار روزانــه از زمان نوجــوانی برایـم همــواره زنده است. شادروان چنین وظیفه ای را در دوران دوری از وطن تا آنجا که در توان داشت ادامه داد و هم میهنان خود را در جریان رویدادها قرار می داد.

من از صمیم قلب فقدان چنین انسان شریف و میهن دوستی را بـه خانــواده محترم، بازمانـدگان و یاران مطبوعــاتی آن روان شــاد تسلیت می گویم و خود را با غم آنان سهیم می دانم.

روحش شاد و خاطره اش همواره گرامی باد

رضا پهلوی


این پیام تسلیت در وبسایت رسمی‌ شاهزاده رضا پهلوی و صفحه رسمی‌ ایشان در فیسبوک انتشار یافت ( لینک به صفحه فیسبوکِ رضا پهلوی)