برایِ دیدنِ تارنمایِ شورایِ ملی‌ ایران و حمایت از منشورِ پیشنهادی در صورتِ تمایل، خواهشاً رویِ تصویرِ بالا کلیک کنید

۱۳۹۱ اسفند ۹, چهارشنبه

سخنی با آن دسته که شاه را بی عرضه خطاب میکنند که چرا خمینی را نکشت !!

از دید من مسئول نادانی یک ملت ۳۵ ملیون نفری یک پادشاه نیست! اگر یک ملت تصمیم به خودکشی میگیرند و به آنها هشدار داده میشود که نکنید و باز همه و همه به دنبال دیگران راه می افتند ، دیگر ربطی به شاه و رهبر ملت ندارد !!اساسا این تفکر که تصور کنیم و انتظار داشته باشیم که با نرفتن پادشاه از ایران ، امروز آخوند حکومت نمیکرد، یک تفکر پوچ و ساده لوحانه است! پروژه کمربند سبز اسلامی بیش از ۴۰ سال پیش از شورش ۵۷ درمنطقه افغانستان، ایران و عراق آغاز بکار کرده بود  تا جلوی پیشرفت کمونیسم گرفته شود و در این راه، سیاستمداران حیله گرغربی با ارتجاییون ایران رابطه برقرار کرده بودند. برای حزب دموکرات امریکا فرقی نمیکرد که در ایران خمینی و در افغانستان طالبان روی کار بیاید. هدف از میان بردن کمونیسم بود.

مورد دیگری که کسی به آن امروز فکر نمیکند، پیامد و برخورد روش مشت آهنین یا همان سرکوب شورشیان ۵۷ است، که بدون شک در نتیجه تصویری دیکتاتورانه از پادشاه فقید باقی میگذاشت و اساسا محمد رضا شاه پهلوی شخصی نبود که سلطنت را برای خودش بخواهد. او این سلطنت را برای مردم و خدمت به ایران و ایرانی میخواست و زمانی که شورش به حدی رسید که احتمال جنگ داخلی میرفت او بختیار را مسئول اصلاحات و فراهم کردن خواسته های معترضین کرد و خود برای برقراری آرامش از ایران خارج شد. مگر نکرد ؟!! مگر پادشاه ساواک رو منهل نکرد ؟! مگر زندانیان سیاسی را آزاد نکرد ؟! مگر نگفت که صدای انقلاب شما را شندیم ؟! حال نگاه کنید به جنایات بشار اسد که حاضر به ترک مقام و قدرت به هیچ وجه نیست! 

اما در ایران سال ۵۷ ،مردمی که فریب آخوند رو از ابتدا خورده بودند و کلا پا منبری بودند و در واقع نقش عروسک خیمه شب بازی آخوند رو بازی میکردند. آخوند هم هرگز راضی به اصلاحات که نبود بلکه نقشه ویرانی ایران مدرن و رسیدن به قدرت و تشکیل یک خلافت اسلامی در منطقه و جهان را در سر میپرورانید.

آخوند ولایت و قدرت میخواست که به هر قیمتی میگرفت! توطئه سینما رکس آبادان رو یادتان هست ؟! توطئه ۱۷ شهریور و کشتار ایرانیان توسط نیرو های نفوذی یاسر عرفات در میدان ژاله رو یادتان هست ؟ همه این فرمول ها رو که با هم یکی کنیم ، به این نتیجه خواهیم رسید که آخوند کوتاه بیا نبود و نقشه های شوم دیگری هم در ذهن داشت، یادتان نرود که حزب توده در یک زمانی تصمیم به آلوده کردن آب آشامیدنی تهران داشت! بطور خلاصه تنها پیامد از میان برداشتن خمینی توسط حکومت شاهنشاهی در ذهن همین ملت دین زده میتوانست عاشورای دیگری بیافریند و پادشاه فقید رو در ذهن همین ملت پر ادعای راحت طلب یزید دیگری بسازد! و امروز همین دسته نادان که شاه را بی عرضه خطاب میکنند ، به یاد امام سیزدهم شهیدشان یعنی خمینی ، بر شاه و یارانش لعن و نفرین میفرستادند که خمینی امام زمان بود و یزید زمانه او را کشت !! شوربختانه پادشاهان پهلوی در سطح و فهم و درک ملت ان زمان ایران نبودند و الان هم که با گذشت ۳۴ سال از حکومت آخوندی و ذهن شویی ها و آموزه های اسلامی در مدارس و دانشگاه ها و تحریف تاریخ، بسیاری از نسل جوان هنوز به ماهیت میهن پرست ایشان پی نبردند! این داستان سر دراز و ناپایانی دارد! تصاویر ثبت شده از فاجعه ۵۷ به وضوح نشان دهنده درک پایین یک دسته کثیری از ایرانیان است که هیچ وقت فرق میان خادم و خائن رو نفهمیدند. سال شصت هفت و حضور ملیونها فریب خورده در تشیع جنازه خمینی گجستک اثباتی بر این سخن است ! 

پیام آرین










۱۳۹۱ اسفند ۷, دوشنبه

حرکت غیر دموکراتیک و ضد اخلاق روزنامه نگاری توسط سایت رادیو فردا

هم میهنان عزیز،

در جریان هستید که گروهی از خبرنگاران اصلاح طلب شاغل در رادیو فردا در حرکتی غیرحرفه ای، غیر دموکراتیک و ضد اخلاق روزنامه نگاری نام شاهزاده رضا پهلوی را از فهرست شخصیت های خبرساز سال حذف کرده اند. این محفل با ضد و نقیض گویی یک بار «دویست نفر از نخبگان» را دلیل این امر بر شمرده و دیگر بار «گروه سیصد نفره مرجع» را مسبب چنین اقدامی معرفی می کنند. اشخاص نامبرده که عنوان خبرنگار را هم بر خود گذاشته اند به خوبی می دانند که اگر نام شاهزاده در این فهرست قرار بگیرد، با توجه به افزایش چشمگیر فعالیت های ایشان در سال گذشته و حساسیت رژیم بر روی این چهره اپوزیسیون، به احتمال نزدیک به یقین، تکرار نتیجه سال قبل را شاهد خواهند بود و جمع زیادی از ایران دوستان در یک رأی گیری عادلانه به رضا پهلوی رأی خواهند داد.

حذف نام یک فرد که طرفدار خشونت پرهیزی است و طرفداران زیادی در جامعه ایران دارد، با هیچ منطقی به جز نوع «شورای نگهبانی و ولایت فقیهی» قابل توجیه نیست. مضاف بر آنکه در رسانه های جهانی هم انتخاب چندباره یک شخصیت به عنوان چهره سال سابقه داشته و بارها تکرار شده: مجله بین المللی «تایم» در گذشته فرانکلین روزولت را سه بار (در سال های ۱۹۳۲، ۱۹۳۴ و ۱۹۴۱) به عنوان «مرد سال» معرفی کرد و ژوزف استالین را دوبار (در سال های ۱۹۳۹-۱۹۴۲)، این اواخر هم خود باراک اوباما دوبار (در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲) و پیش از او، بیل کلینتون دوبار (در سال های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۸) به این عنوان برگزیده شدند.

البته ما اصلاً معتقد نیستیم که آقایان و خانم ها در رادیو فردا این حقایق را نمی دانند، برعکس! آنها خوب می دانند چه می کنند، فقط باید بپذیرند که مشغول هرچه هستند و هر عنوانی که برای خود برگزیده اند، نقش آینه بی طرف جامعه را بازی نمی کنند، آنها خبرنگار نیستند. فعالینی هستند که برای حزب و دار و دسته شان باندبازی می کنند و در پی قالبگیری جامعه ای هستند که به گواهی متخصصان امر سال هاست با تکثر زندگی کرده است. تکثری که نه آخوند آن را فهمیده نه اصلاح طلبان جمع شده در رادیو فردا و مراکز مشابه درکش کرده اند.

با این توضیحات، و در اعتراض به این حرکت غیرمسؤولانه و ضد دموکراتیک از تمامی هم میهنان تقاضا می کنیم مراتب اعتراض خود را از طریق مجاری ذیل به گوش کسانی برسانند که با جسارتی سفیهانه به شعور مخاطب ایرانی توهین می کنند و انتظار دارند صدای از کسی بلند نشود.

نگارنده: نازی ش
 

فیس بوک رادیو فردا: https://www.facebook.com/radio.farda?fref=ts
برنامه صدای شما، صدای فردا: https://www.facebook.com/Farda.YourVoice
ایمیل: seda@radiofarda.com
تلفن پیامگیر: ۰۰۴۲۰۲۲۱۱۲۲۱۱۲

یک پرسش ساده از سازندگان و عوامل فیلم آرگو

این مطلب از صفحه شخصی فیسبوک جناب احمد رضا بهار لو گرفته شده است 



احمد رضا بهار لو: 

مردم ايران داشتند از گرسنگى تلف ميشدند؟!! 

بالاخره دستگيرمان شد كه در تهيه فيلم زور چپان آرگو، آقاى رفيع پيتز، كارگردان مشهدى- انگليسى، نقش مشاور آقا بن خودمان را به عهده داشته است. رفيع پيتز كه مادرش ايرانى و پدرش انگليسى است در سال ١٩٦٧ در مشهد بدنيا آمده، در دوران فتنه و آشوب سال ١٣٥٧ كه بچه هاى ده دوازده ساله شده بودند سربازان جبهه مقدم فتنه خمينى، در ايران بوده و در هنگامه جنك خمينى-صدام در سال ١٩٨١ رفته به سرزمين پدرى و همانجا اقامت گزيده و بعد هم شده كارگردان سينما.
خوب انتظار آدم اينست كه آنها كه تعلق خاطرى و رگ و ريشه اى در ايران دارند اگر خيرشان نميرسد شر هم نرسانند اما اينجا هم باز تيرمان به سنگ ميخورد و آرگو وارد ميشود كه نه احترامى به تاريخ ايران داشته و نه انصافى در معرفى مردمانش. حالا آقا رفيع نقشش چه بوده را نميدانيم. احتمالا او هم چيزى آنچنان از سرزمين مادرى خود نميدانسته كه نقش مشاور هم بازى كند.
اجازه دهيد امروز فقط يك مورد از چرنديات آرگو را بازگو كنم كه ظاهرا دركش يك كمى هم براى آقا رفيع و هم براى آقا بن خودمان مشكل بوده.
آرگو ميگويد: (پيش از انقلاب)..مردم ايران داشتند از گرسنگى تلف ميشدند.
سرى بزنيم با هم به آمار بانك جهانى در سال ١٩٧٩ ، زمانى كه لشكر ظفر نمون اسلام ايران را از شاه تحويل ميگيرد.
درآمد متوسط سرانه در ايران در سال ١٩٧٩ برحسب دلار ٢٣٠٠/٩٤ است.
در همين سال درآمد سرانه در كره جنوبى ١٧٣٤/١٨ دلار يعنى ٦٠٠ دلار كمتر از ايران است.
برزيل درآمد سرانه اش ١٨٤٢ دلار است.
تركيه ٢٠٤٣ دلار
اردن ١٥٣٧ دلار
مراكش ٨٢٦ دلار
هندوستان ٢١٩ دلار
پاكستان ٣٣٤ دلار
خوب اگر ايرانى ها در آن موقع داشتند از گرسنگى تلف ميشدند اين بدبخت ها كه همه درآمدشان بسيار كمتر بوده لابد اصولا در قيد حيات نبوده اند!
در همان سال انگليس با همه اهن و تلپ درآمد سرانه اش ٧٣٧١ دلار و اين رقم براى آمريكا با همه ثروت و عظمت ١١٢٤٣ دلار بوده.
حالا مملكتى كه مردمش از شدت سيرى ٦ ماه اعتصاب ميكردند چگونه همين مردم داشتند از گرسنگى تلف ميشدند؟ پاسخش ميماند بعهده آقا بن و آقا رفيع، كه انها هم 
گوششان بدهكار نيست!


Rafi Pittz

۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

چرا نام شاهزاده رضا پهلوی از لیست کاندیدا های نظر سنجی امسال رادیو فردا حذف شد ؟



آرش حسن نیا، فعال حزبی "روزنامه نگار اصلاح طلب سه نبش" از عوامل اصلی حذف و سانسور نام شاهزاده رضا پهلوی از لیست کاندیدا های نظر سنجی شخصیت سال ۱۳۹۱ است!

این اصلاح طلب شناخته شده سالها دبیر اقتصادی روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب همچون کارگزاران و اعتماد ملی بوده و در راستای سیاست احزاب اصلاح طلب به فعالیت سیاسی میپرداخته که با عرف روزنامه نگاری کاملا در تضاد بوده و از اینرو نام فعال سیاسی اصلاح طلب معرف وی میباشد.

رادیو فردا که با بودجه کنگره امریکا گردانده میشود به محل فعالیت فعالین حزبی غالبا اصلاح طلب بدل شده است که متاسفانه با بودجه مالیات دهندگان امریکایی به تبلیغ و القای جریان شکست خورده اصلاحات مشغول هستند. سال گذشته این رسانه برای اولین بار اقدام به برگزاری یک نظر سنجی برای تعیین شخصیت سال ۱۳۹۰ کرد که نام شاهزاده رضا در یک گروه ۲۵ نفره قرار داده شده بود که بعد از شروع رای گیری گروه ۱۰ نفره که بیشترین آرا را کسب کرده بودند به دور دوم راه یافتند و عوامل اصلاح طلب این رادیو از هیچ تقلبی برای جلوگیری از رای بالای شاهزاده دریغ نکردند و حتی با تمدید زمان مخصوصا بعد از دریافت جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی امید داشتند که شاهزاده رضا پهلوی نفر دوم شود ولی تیرشان به سنگ خورد و شاهزاده شخصیت سال برگزیده شد.

فعالین حزبی/سیاسی این رادیو امسال برای جلوگیری از چنین "حاصل نامطلوبی" برای این طیف اصلاح طلب اقدام به حذف لیست ۲۵ نفره کردند و آن را انتشار ندادند و لیست ۱۰ نفره از خودی ها را جایگزین کردند تا از گزاردن نام شاهزاده رضا پهلوی اجتناب کنند و با مهندسی آرا خیال خود را راحت کنند تا بی دردسر یکی از خودی ها شخصیت سال شود. در صورتی که به جرات میتوان گفت که نام شاهزاده رضا پهلوی نه تنها در جمع ۲۵ نفر بلکه شایستگی قرار گرفتن در جمع ۵ نفر نهایی را نیز داشته است. این تقلب موجی از انتقادات و اعتراض ها را برانگیخته که رو به فزونی است.

برای شناخت دیدگاه های سیاسی آرش حسن نیا (فعال سیاسی اصلاح طلب) کافی است به امضای دعوت عمومی زیر بنگرید:

دعوت شخصيت هاي سياسي- فرهنگي – دانشگاهي و مطبوعاتي جهت شركت در مراسم بزرگداشت چهارمين سالگرد درگذشت دكتر سحابي روز پنجشنبه 24 فروردين 1385 ساعت 4 بعدازظهر در حسينيه ارشاد
http://melliun.org/gerd/g06/04/11sahabi.htm

برای ارسال شکایت کتبی به دفتر رادیو فردا در واشنگتن از نشانی زیر استفاده کنید:

RFE/RL
1201 Connecticut Ave NW
Washington, DC 20036
USA
Main Switchboard: +1.202.457.6900

۱۳۹۱ اسفند ۲, چهارشنبه

متن فارسی گفتگوی شاهزاده رضا پهلوی با مایک والتر در شبکه CCTV چین





ترجمه اولیه این گفتگو توسط بانو سوگل ایرم و پیام آرین آنرا بازنگری و سپس به مقدار و کیفیت آن افزوزده است. مراحل ویرایش و زیرنویس گذاری توسط پیام آرین انجام شده است، در صورت وجود اشتباهی در ترجمه سخنان این مصاحبه، پیام آرین تمام مسولیت آنرا خواهد پذیرفت. زیرنویس گذاری و ترجمه این گفتگو بدون نظارت دبیر خانه شاهزاده رضا پهلوی صورت گرفته است.
با سپاس از بانو سوگل ایرم
پیام آرین
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
تحریم‌هایی‌ که از سوی ایالت متحده آمریکا روی ایران اعمال شده اقتصاد این کشور رو فلج کرده است.
ولی‌ بنظر نمیرسد که رژیم ایران به واسطه این تحریم‌ها هراسان شده باشد.
آیا زمان زور آزمایی غرب با ایران دارد به پایان می‌رسد؟ 
من مایک والتر از واشنگتن دی سی‌ هستم و این برنامه "هیت" نام دارد. 

در آغاز هفته گذشته بود که پرزیدنت باراک اوباما در سخنرانی‌ سالانه وضعیت کشور یکبار دیگربه رژیم ایران هشدار داد که غرب تلاش ایران برای رسیدن به سلاح اتمی‌ را تحمل نخواهد کرد. 

براک اباما: رهبران ایران بایستی توجه داشته باشند که هم اکنون زمان برای یافتن راه حل دیپلماتیک است، به این دلیل که امروز یک ائتلافی میان گروهی از متحدان وجود دارد که خواستار پایبندی رژیم ایران به تعهداتشان هستند. و ما هم هر چه در توان داشته باشیم انجام خواهیم داد تا آنها را از رسدین به سلاح اتمی‌ باز داریم.

مایک والتر: اما رژیم ایران بر سر موضع بی‌ اعتنایی به این هشدار‌ها باقی‌ می‌ماند و تنها ساعاتی پس از سخنان باراک اوباما، مقامات جمهوری اسلامی ایران از نصب سانتیریفیوژهای جدیدی برای غنی سازی درصد بالاتری از اورانیوم در تاسیسات اتمی‌ اصلی‌ این کشور خبر را دادند


گویا اتمام حجت‌ها از سوی رئیس جمهوری آمریکا تاثیری ندارند
بنابر این، آیا بالاخره داشتن یک ایران مسلح به سلاح اتمی‌ اجتناب ناپذیر است؟ 
چه گزینه‌هایی‌ برای آمریکا و متحدان آن باقی‌ می‌ماند؟ 

حال در خدمت مهمان این برنامه، شاهزاده رضا پهلوی، پسر آخرین شاه ایران، محمد رضا پهلوی هستیم تا با نظرات و بینش ایشان در این رابطه آشنا شویم. ایشان همچنین یکی‌ از برجسته و شناخته شده‌ترین شخصیت‌های اپوزیسیون ایران هستند. 

مایک والترشاهزاده رضا سپاس از این که در برنامه « هیت » با ما همراه هستیدما الان صحبت‌های پرزیدنت اوباما را شنیدیم و تمایل دارم که نظرات و واکنش شما را در این زمینه بدانم، اما  یک نکته در آن که کمی‌ فرق داشت ( با سخنان پیشین )؛ معمولا وقتی که بیانیه ای از شخص پرزیدنت درسخنرانی‌ سالانه «وضعیت کشور» ایراد میشود، اینگونه است که به دنبال آن تعهد به حمایت از مردم ایران در به دست آوردن آزادی و دموکراسی در کشورشان نیز بیان میشود. اما درسخنرانی اخیر رییس جمهوری امریکا در همین هفته گذشته چنین چیزی نشنیدیم. آیا فکر می‌کنید این یک نشانه‌ از تغییر در سیاست امریکا میباشد که سعی‌ در نزدیک شدن به رژیم ایران دارد؟ یا اینکه ما داریم اشتباه تعبیر می‌کنیم؟ نظر شما چیست؟ 


شاهزاده رضا پهلوی: خب تفکری که من همیشه صاحب آن بودم این است که اتفاقی‌ که ۳۴ سال پیش در ایران رخ داد، روی کار آمدن یک عده‌ کسانی‌ بود که خواستار یک ایدئولوژی خاص بودند و این به هیچ وجه ربطی‌ به خواسته قلبی مردم ایران و خود آنچه که ایرانیت در بر میگیرد، نداشته است . 

وقتی‌ که از سران ممالک مختلف از جمله رئیس جمهور‌های آمریکا می‌شنوم که می‌گویند «ایران» خطر تهدید کننده است. من قبل از هر چیز پیشنهاد می‌کنم که این جمله را تصحیح کنند به « این رژیم » یک خطر تهدید کننده است. ایران هیچ گاه خطر تهدید کننده نبوده. در واقع ایران همواره یک کشور صلح دوست و از قرن‌ها پیش کمکی‌ برای جامعه جهانی‌ بوده است. تلاش برای رسیدن به یک توافق خردمندانه برای امکان همزیستی‌ با این رژیم بیهوده است، بگذارید بگویم چرا. 

ماهیت، موجودیت و هدف این رژیم، صادر کردن یک ایدئولوژی دینی می‌باشد. و برای اینکه بتوانند با داشتن این ایدئولوژی به بقای خود ادامه دهد می‌بایست با غرب و تمام آرمانهای آن مبارزه کنند. تمام ارزشهایی که ما در جهان آزاد امروز آنها را به رسمیت میشناسیم از جمله، دموکراسی، حقوق بشر و غیره، به مانند یک زهر است و آنها نمیتواند با آن همزیستی داشته باشند ، هدف آنها نابودی غرب است و به هر طریقی که لازم باشد سلطه خود را تحمیل کنند، این کار را خواهند کرد. در حقیقت این دلیلی‌ است که آنها نیاز به سلاح اتمی‌ دارند. برای حفظ بقای خود. مثل این میماند که به رژیم بگویید، دیگر نفس نکشید. آنها به آن نیاز دارند. داشتن سلاح اتمی بخشی‌ از کل برنامه این رژیم است.به این ترتیب تأکید بر دیپلماسی یک اتلاف وقت بیش نیست 


مایک والتر: شما میگویید، هیچ چیزی تغییر نکرده است. آیا همین را در مورد سیاست آمریکا نیز باور دارید؟ منظور من این است که، به نظر می‌رسد که تحریم‌ها تلاشی است از طرف آمریکا برای تحت فشار گذاشتن رژیم. ولی‌ در طول زمان گویا تاثیر چندانی نداشته است. اگر پرزیدنت اوباما به شما بگوید؛ شاهزاده به من پندی بدهید، شما چه خواهید گفت؟ 

شاهزاده رضا پهلوی: اولین سخن من، نه تنها خطاب به دولت آمریکا بلکه خطاب به دولت‌های متعددی که آنها نیز حامی این مجموعه تحریم ‌های اقتصادی به منظور ایجاد فشار بر ایران میباشند، این است که؛ کلّ این فرضیه هم ناقص است. تمام هدف از این اعمال تحریم ها به این منظور نبوده که منجر به تغییر رژیم در ایران شوند بلکه می‌خواستند باعث تغییر رویه و رفتار رژیم شوند. و باز برمیگردد به نظریه قبلی من. شما توقع رفتار منطقی از این رژیم دارید. آنها هرگز چنین نخواهند کرد! بنابر این، تنها تأثیری که تحریمها با خود به همراه داشته، اگر در هدف نها‌یی می‌بایست به منظور تغییر رویه رژیم باشند، که چنین نخواهد شد، در نهایت به مردم زیان میرساند.


مایک والتر: شما نسبت به پرزیدنت اوباما ابراز نا امیدی کردید، از طرفی‌ برخی انتقاداتی داشته اند که سیاست ایشان نسبت به ایران خصمانه و غیر دموکراتیک است، شما دارید سرتکان را به نشان مخالفت با این گفته من تکان می‌دهید، آیا اعتقاد دارید که این تعبیر اشتباهی از سیاست های ایشان بوده است ؟ 

شاهزاده رضا پهلوی: ببینید، نخست بایستی درک کرد که منظور ما از فشار یا برخورد خصمانه و زورگویانه چیست؟ برخورد خصمانه لزوما به معنای جنگ افروز بودن نیست. ولی‌ دیپلماسی نرم هم کارساز نبوده است. پرزیدنت اوباما فقط به این منظور که ثابت کند با پرزیدنت بوش فرق دارد، به خصوص پس از پیامد یازده سپتامبر و آنچه که در افغانستان رخ داد و یا در عراق، می‌گوید: من متفاوت هستم، من پیام میفرستم، آمریکا با اسلام سر جنگ ندارد و غیره و همچنین تور سفرجهانی ایشان به جوامع مسلمان و در گیری و سر و کله زدن های نا تمام با رژیم ایران. 

خب، بیایید نوار را به چهار سال به عقب برگردانیم و فراموش نکنیم چه اتفاقی‌ در انتخابات ناکام و مفتحضانه سال ۲۰۰۹ رخ داد. باز هم تکرار می‌کنم اگر این مسیر عقلانی را دنبال کنیم این همان سیاست قدیمی هست که دوباره به همان شیوه قصد برخورد با مشکلات را دارد. نام اداره امور تغییر کرده ولی‌ سیاست به نظر می آید هنوز همان باشد. اگر درست به خاطرم باشد، آلبرت اینشتین یک بار گفته بود؛ نمی‌توان همیشه کار یکسان انجام داد و انتظار نتیجه متفاوت داشت، این خود به مفهوم دیوانگیست. ما کار مشابه ای رو داریم تکرار میکنیم و انتظار حاصل متفاوتی را داریم 

مایک والتر: شما از " ما " صحبت می‌کنید که نشانه‌ احساس خویشاوندی شماست نسبت به مردم ایران، و شما خواستار تغییر رژیم هستید، فکر می‌کنید نقطه سقوط کجا خواهد بود. چه چیزی باعث آن خواهد شد؟


شاهزاده رضا پهلوی: ببینید، همانطور که تیک تیک ساعت در حال هشدار دادن به ما هست که فرصت ما دارد به پایان میرسد، سیاست کنونی در قبال ایران شکست خورده است، ما نمیتوانیم جهشی از دیپلماسی شکست خورده به حمله نظامی علیه ایران داشته باشیم. خواه این پیشقدمی اسرائیل یا پیشقدمی هر کشور دیگری که می‌خواهد باشد، زیرا این شیوه از هر جهت یک باخت حساب میشود. این مشکل را حل نخواهد کرد. 

راه بهتر و کم هزینه تر و به مراتب مشروع تر‌ برای به دست آوردن تغییر این است که این تغییر به دست مردم ایران صورت بگیرد به طریق کمک رساندن مستقیم به آنها. تا بتوانند حرکتی‌ را به راه بیاندازند که در نهیات بتواند رژیم را فلج کنند و باعث سقوط آن شود. از طریق غیر خشونت آمیز، نافرمانی های مدنی، ولی‌ با دقت سازماندهی، تهیه، رهبری و تحت حمایت جامعه بین‌المللی قرار گرفته شده باشد.
حسابش را خود شما بکنید، این هزینه کمتری خواهد داشت، این سناریو نبرد و جنگ با خود به همراه نمی‌‌آورد، تهدیدی برای بر هم زدن ثبات در منطقه هم نخواهد بود و از همه اینها مهمتر این است که نتیجه آن این خواهد بود که با یک نشانه گیری، چندین مشکل حل خواهد شد. از جمله ؛ مشکل منع و گسترش سلاح اتمی‌، مشکلی‌ که با تروریسم و رادیکالیسم داریم، روند صلح بین اسرائیلیها و فلسطینیها و بسیار نکات دیگری که در نهایت منطقه ما را به آرامش و ثبات برمیگردانند، ولی این اراده باید موجود باشد. به نظر من اگر این تصمیم، که هنوز باید گرفته شود، اگر به موقع باشد میتواند جلوی سناریو جنگ را بگیرد. ولی‌ این پنجره (روزنه امید) تنگ است به همین دلیل اقدام باید الان صورت بگیرد. 

مایک والتر: همانطور که می‌دانید من شانس این را داشتم که با شما قبل از مصاحبه صحبتی‌ مختصر داشته باشم و از شما نظرتان را در مورد انتخابات پرسیدم و شما گفتید، کدام "انتخابات " ؟ شما نظر مثبتی در این مورد ندارید ولی آیا پیشبینی‌ خاصی و یا نظری در این رابطه دارید ؟ 


شاهزاده رضا پهلوی: این توهین آمیز خواهد بود که این چنین فرایند مسخره را انتخابات بنامیم به آن مفهوم کلمه که در هر کشور دموکراتیک از آن سخن به میان می آید به عنوان مثال همواره بر این منوال بوده که رژیم یک کاندیدای از قبل تعیین شده را به نمایش گذاشته و سعی‌ کرده با افکار مردم بازی کند و از این طریق به عمر خود بی‌ افزاید. کسی‌ این را دیگر جدی نمی‌گیرد و یا به آن مشروعیت نمیدهد. در اصل مردم نا امید شده اند. چرا که نمیتوانند از پس این رژیم به آسانی بر آیند آن هم به دلیل سرکوب‌های شدید. از طرف دیگری یک حمایت جدی هم برای به دست آوردن تغییر هم نمی‌بینند. تملق و ادعاهای زیاد از اینجا و آنجا میشنوند که ما از مردم ایران حمایت می‌کنیم. چه از زبان پرزیدنت آمریکا یا هر رهبر جهانی‌ دیگری ولی‌ در حقیقت شما به مذاکرات فقط با این رژیم و نمایندگانش ادامه می‌دهید. و هیچ دیالوگ واقعی‌ و یا حمایتی از سوی شما برای نیروهای اصلی‌ کشور که دمکرات و صلح دوست هستند و بخش عظیمی‌ از مردم ایران را هم نمایندگی‌ میکنند وجود ندارد.  

مایک والتر: می‌دانید وقتی به شما نگاه می‌کنم، شباهتی در صورتتان از چهره پدرتان میبینم، واضح هست که شباهت قابل توجهی‌ میان چهره شما و پدرتون وجود داره، شما یک نوجوان بودید وقتی او از قدرت بر کنار شد،اگر راهی‌ میبود که میتوانستیم زمان را به عقب برگردانیم و به زمان گذشته برویم و می‌توانستیم به او پندی بدهیم، با دانسته‌های که شما امروز کسب کرده اید، به پدرتان در مورد رهبری و شیوه او چه میگفتید؟ فکر می‌کنید میشد کاری کرد که تاریخ را تغییر داد؟ 


شاهزاده رضا پهلوی: شاید ها ، می‌توانست ها و می‌بایست ها، (اگر و مگر ها هستند) من اینگونه نگاهی به شرایط نداره. من به شخصه کسی‌ هستم که به جلو حرکت می‌کند. من خودم را مشغول این مساله نمیکنم که در گذشته چه اتفاقی‌ افتاده. البته چرا و چگونه آن را تحلیل می‌کنم که چرا چنین اتفاقی افتاد ولی‌ خودم را درگیر آن نمیکنم. من فکر می‌کنم مقصود این باید باشد که حال چه باید کرد؟ الان کجا هستیم و کجا میخواهیم برویم؟ 

این به طور اساسی‌ یعنی دور اندیشی. وقتی‌ شما به پدران بنیانگذار آمریکا نگاه میکنید که پایه و اساس آمریکای امروزی را بنا نهادند که شاهد آن هستیم، امروز که به آنها فکر می‌کنید، از نحوه برسی عمیقی که انجام دادند شگفت زده میشوید و با خودتان میگویید خدای من چقدر پیشنگری و دور اندیشی در فرایند تاسیس این نهاد وجود داشته است و اما باز هم این دور اندیشی ابتدایی بایستی حاصل عبرت گرفتن از چیز دیگری بوده باشد.

اروپای قدیم و تمام درسی‌ که از فلسفه‌ و ایدولوژی آنها گرفته شد در نهایت منجر شد به اعلام استقلال کشورامریکا که باز منجر شد به تهیه ماده و بند هایی که در نتیجه آمریکای امروزی که شاهدش هستیم را فرم دادند، حال هر کشوری میتواند مجموعه تاریخی‌ خود و منابع خود را داشته باشد ولی‌ هدف باید همیشه در به جلو حرکت کردن باشد. از گذشته درس بگیر و به جلو حرکت کن. این به نظر من بدیهی‌‌ترین درس است. امروز در این دنیای ارتباطات شما میتوانید به میلیون‌ها انسان به طور آنی‌ برسید بر عکس آن چیزی که ۲۰۰ سال پیش یا حتی ۵۰ سال پیش در ایران ممکن بود. 

مایک والتر: حال که صحبت از حرکت به جلو شد، شاهزاده رضا، شوربختانه ما هم بایستی چنین کنیم و وقت این گفتگو تمام است. سپاسگزارم برای حضور در این برنامه 

شاهزاده رضا پهلوی: من هم سپاسگزارم از فرصتی که به من دادید






۱۳۹۱ بهمن ۳۰, دوشنبه

قافیه چو تنگ آید، شاعر به جفنگ آید! در راستای خشم شدید رژیم آخوندی از گفتگوی شاهزاده رضا پهلوی با تلویزیون دولتی چین



:ابتدا خلاصه ای از آنچه پس از گفتگوی شاهزاده رضا پهلوی با تلویزیون دولتی چین رخ داده است را میخوانیم

سفارت جمهوری اسلامی در چین، به پخش مصاحبهٔ تلویزیون دولتی چین با رضا پهلوی، به شدت اعتراض کرد.

رادیو فردا: به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی « سی.سی.تی. نیوز» چین،روز دوشنبه، مصاحبه ای با شاهزاده رضا پهلوی را پخش کرد.

براساس این گزارش، سفارت جمهوری اسلامی در پکن، طی یادداشتی، اعتراض شدید خود را به وزارت امورخارجه چین اعلام کرد.

سفارت جمهوری اسلامی در پکن، پخش مصاحبه با رضا پهلوی را « دخالت آشکار در امور داخلی ایران و مغایر با حقوق بین الملل و سیاست خارجی مسالمت آمیز چین » توصیف کرده و افزوده است: این اقدام « می تواند شبههٔ همراهی با غرب را در افکار عمومی مردم ایران ایجاد کند».

جمهوری ننگین اسلامی چنان به خشم و تنگ آمده است که برای به کرسی نشاندن اعتراض بیجای خود راهی جز ادعاهای دروغین در تخریب شاهزاده رضا پهلوی را نیافته است و مستاصل از این اقدام بجای دولت چین، دست به ارائه مطالب از پایه و اساس دروغ که رضا پهلوی رو متهم به ارتکاب مبارزات خشونت آمیز و مسلحانه در ایران میکند، زده است! در بیانیه اخیر مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی در پکن به مسوولان حزبی و دولتی جمهوری خلق چین شدیدا اخطار داده شده است تا از تکرار چنین اقداماتی جلوگیری کنند که به گفته جمهوری اسلامی عواقب آن میتواند تبعات منفی برای هر کشور بهمراه داشته باشد! در بخشی از این بیانیه از سوی جمهوری اسلامی چنین  آمده است که :

«برای مردم ایران بسیار تأسف بار و غیرقابل تحمل است که مدیران تلویزیون دولتی چین به چنین اقدام غیرمسوولانه ای درحمایت از" فردی که در سه دهه گذشته از هیچ تلاشی حتی اقدام مسلحانه و تروریستی علیه ملت ایران فروگذار نکرده و هیچ جایگاه و"موقعیتی نه تنها درداخل بلکه خارج از ایران هم ندارد، دست زنند »


ذات دروغگوی جمهوری اسلامی وقاحت را چنان به حد نهایت رسانده  که نه تنها خود را سخنگوی ملت ایران جا زده و به نمایندگی از سوی ایرانیان ابراز تأسف کرده است بلکه شاهزاده رضا پهلوی را، که همواره مردم ایران را دعوت و تشویق به آشتی ملی و مبارزات غیر خشونت آمیز کرده است،  متهم به ارتکاب عملیات تروریستی و مسلحانه علیه ملت ایران کرده است !!

حال پرسشی منطقی ای که از سوی مقامات دولتی کشور چین از جمهوری اسلامی بایستی پرسیده شود این است که اگر رضا پهلوی دارای هیچ جایگاهی میان مردم داخل ایران و خارج از ایران نیست ، چرا اینگونه به وحشت و دستپاچگی افتاده اید؟!

پیام آرین 

۱۳۹۱ بهمن ۲۵, چهارشنبه

متن فارسی ترجمه شده گفتگوی شاهزاده رضا پهلوی با شبکه فرانسوی BFMTV


Reza Pahlavi - Interview with BFMTV



ترجمه زیر توسط یکی از هموطنان عزیز( شهریار مترجم مدنی ) در :
اختیار ما قرار گرفت که تقدیم خوانندگان عزیز می گردد
-----------------------
با خوشنودی اعلام میکنم که مهمان امشب برنامه ما، شاهزاده رضا پهلوی هستند ولیعهد ایران پسر ارشد 
اعلیحضرت شاهنشاه ایران. اعلیحضرت شاهنشاه ایران که برکنارشد. با خیر مقدم و شب بخیر به شما. قبلا از اینکه دعوت ما را پذیرفتید و از حضورتان در اینجا سپاسگزاری میکنم؛ شما در ایالت واشینگتن زندگی میکنید 

مجری: آیا شماقصد دارید که با پیوستن تمامی گروههای دموکراتیک بتوانید در ایران حکومتی پارلمانی تشکیل دهید:
الان که شما در پاریس هستید مایلید که این پیام را به گوش تمامی اروپایی ها برسانید. درست است که باید به لیبیا و سوریه اندیشید، ولی نخست باید به فکر مردم ایران بود و نباید 
 ایرانیان را فراموش کرد؟
شاهزاده رضا پهلوی : بلی کاملا، من به این باورم که ایران کشوری است که همه چیز در انجا به سرعت و ناگهانی شروع شد و فکر میکنم که خاتمه این شورشها در ایران بزودی به اتمام خواهد رسید ودر تمامی مناطق ایران آرامش و صلح جایگزین خواهد شد
مجری: ما دیدیم که در کشورهای عرب چه اتفاقی افتا د. البته ایران کشور عربی نیست ولی مسلمان است. مردم در خیلی از شورشها بطور کلی سرکوب شدند که تصاویرش را دیدیم .پس تصور امروزتان چیست؟


شاهزاده: بلی این شورشهایی که حاصل کار عربها نامیده میشود از ایران سرچشمه میگیرد. بعد از انتخابات دروغین دوسال پیش در ایران در سال 2009 که به انجام رسید، کشور ما نه تنها جراٌت این حرکتها را ایجاد کرده است بلکه در بوجود آمدن آنها موثر هم بوده است. من به این باورم که در منطقه تآثیر مثبتی گذاشت و این نسل امروز حاضر به قبول کردن هیچ نوع دیکتاتوری نیست و خواستار این است که درامور جامعه مشارکت کرده و آزادی میخواهند. چیزی که توانستیم مشاهده کنیم این بود که کمک دولتهای غربی در بر اندازی این رژیم ها بی اثر نبوده است. باید بدانیم وقتی سروکارمان با رژیمی است که کارش سرکوب کردن مردم است بدست آوردن آزادی بدون حمایت از دولتهای دیگر مشکل است.
ولی روی این موضوع تاکید بسیاری میکنیم.
مجری: شما خواستار این شدید که سازمان ملل شکایتی را در رابطه با علی خامنه ای به دادگاه قضایی مربوطه ارایه کند .چرا علی خامنه ای و نه احمدی نژاد
شاهزاده: زیرا علی خامنه ای مسئولیت تمام قوه ها را در دست دارد و به عنوان ولی فقیه شخصی که مسئول جنایت و نقض حقوق بشر و کشتار زنجیره ای در ایران است. در سواحل عاج همچنین شکایتی بر ضد لورنتبایگو، شد چون ایران امضاء کننده قرارداهای روم نیست بناچاراز طریق سازمان ملل باید اینکار بر علیه خامنه ای انجام شود.
مجری: به نظر شما این موضوع دولت ایران را نگران میکند؟
شاهزاده: از نظر ما ایرانیان باید کارهای بسیاری انجام شود و توجه دنیا را به این موضوع جلب کنیم که حقوق بشر در ایران رعایت نمی شود و برای ایرانیان این بیش از همه چیزمهم است. بعضی از دولتها سعی کرده اند که از زیر این مسئولیت شانه خالی کنند و روزی باید جوابگو باشند. و به این طریق باید دانست که تحریمهای سیاسی و اقتصادی باید به خاطر عدم رعایت حقوق بشر توسط رژیم باشد.
مجری: تحریم هایی هم بر ضد اشخاص صورت گرفته است. ما بیشتر تحریمهایی در مورد انرژی اتمی میبینیم و امروز یک حادثه در شهر مسکو پیش آمده است که در گمرک مسکو شخصی را دیده اند با مواد رادیو اکتیو که میخواسته به ایران سفر کند. در این روزها سازمان انرژی اتمی به ایران خیلی مشکوک تر شده. شما چه فکر میکنید؟ دولت ایران از این تحریمها واهمه دارد؟ عکس العمل دولت اسلامی ایران در این تحریمها و فشارها از طرف دنیای غرب چیست؟
شاهزاده: رژیم ایران تا بحال فقط تلاش در تلف کردن وقت داشته و با هرحقه ای از زیر پاسخگویی به سازمان انرژی اتمی در می رود ولی همانطوری که مشاهده میشود فعالیتش برای ساختن سلاح های اتمی ادامه دارد. حال چه پیش خواهد آمد؟ آیا مثل کشورهای افغانستان یا عراق باید پیش رفت یا با کمک ملت ایران؟ من به این معتقدم که روش دوم بهترین و کم هزینه ترین و مشروع ترین است، به نظر من باید تحریم های داخلی منجمله اقتصادی را کمتر کنند و به حمایت از افراد و شخصیتهایی که مبارزه در راه آزادی و دموکراسی می کنند افزود.


مجری: امروز دیدیم که روسیه دولت سوریه را محکوم کرده. آیا این برای رژیم در ایران نگران کننده است که روسیه دولت سوریه را رها میکند؟


شاهزاده: بلی کاملا. رژیم دارد کم کم تنها می شود و حتی دولتهایی که رژیم به آنها اتکا میکند خود را کنار می کشند. واضح است در روحیه آنها تاثیر می گذارد و در هرحال باید در دراز مدت دید که چگونه می شود به طور استراتژیکی عمل کرد و به طوری باید تعادل در منطقه بر قرار شود که توان نفوذ کشورهای چین یا روسیه و امریکا به هم نخورد. بلوک (شرق و غرب) هر دیدی که داشته باشند یک رژیم دموکرات در ایران میتواند کمک بزرگی در راستای حفظ صلح جهانی باشد ضمن اینکه دیگر محدودیتی در قلمرو حفظ این صلح نسبت به بلوک غرب و یا شرق از جانب ایران وجود نخواهد داشت و شامل همه جهان خواهد شد. قبل از دوران جنگ سرد ایران بناچار نگاه بیشتری به غرب داشت، امروزه می توان این دیدگاه را ۳۶۰ درجه تغیر داده ودر نتیجه  تغییر رژیم هیچ خطری یا ضرری برای هیچ بلوکی چه  شرقی و چه غرب نخواهد داشت.
مجری: امروز آمریکایی ها آخرین شهر را بدست خود عراقیان سپرده اند این خبر خیلی خوبی است برای خود عراقیان، ولی بعضی ها می گویند راهی برای نفوذ دولت اسلامی ایران به عراق باز میشود. نظر شما چیست؟


شاهزاده: یقیننا حکومت وقت ایران همیشه می خواسته چه در امور افغانستان و چه در امور عراق دخالت کند، بخاطر اهمیت شیعیان در آنجا: ایران می تواند جایگزین نیروهای امریکایی در عراق شود ومی توان مشاهده کرد که خیلی فشارها به دولت عراق از طرف ایران وجود دارد. حالا چطور پیشرفتی عراق خواهد داشت را باید پی گیری کرد. برای همین می گویم اگرفشاری به رژیم ایران وارد شود بخصوص با رفتن طالبان و رژیم صدام حسین در بغداد بهترین کمک به جمهوری اسلامی شده که هیچ تغییری در جهان و حتی در عراق بوجود نیاورده.
مجری: آخرین سوال آیا شما فکر میکنید با سر نگونی جمهوری اسلامی مردم ایران دوباره مشروطه می خواهند که شما شاه آن شوید؟
شاهزاده: این پرسش شما بایستی در رابطه با محتوای نظام باشد تا شکل نهایی آن. البته این بحثی هست که وجود دارد و این ملت هستند که بایستی به این پرسش پاسخ بدهند: آنچه مهم هست ماهیت نظام آینده ایران است که بایستی پارلمانی و سکولاریزم باشد ومن بر این باورم که این همان چیزیست که میتواند ما دموکراسی خواهان را با هم متحد کند، هرچند که ما بیشتر روی اصل سکولاریزم تکیه میکنیم به این دلیل که پس از ۳۳ مشاهده میکنیم  که یک نظام مذهبی استبدادی (تئوکراسی) نمیتواند دموکرات باشد و نکته بعد هم که ما پیرامون آن تفاهم داریم مسئله حقوق بشر است و برای رسیدن به انتخابات آزاد این رژیم باید از بین برود. به همین منظور خواستار سرنگونی این حکومت هستیم و در آخر این ملت خواهد بود که میتواند تصمیم گیری در نوع و محتوای حکومت آینده را داشته باشد آنهم از طریق صندوقهای انتخابات آزاد.