برایِ دیدنِ تارنمایِ شورایِ ملی‌ ایران و حمایت از منشورِ پیشنهادی در صورتِ تمایل، خواهشاً رویِ تصویرِ بالا کلیک کنید

۱۳۹۲ فروردین ۴, یکشنبه

پیمانِ ناگسستنی امضا کنندگان منشور پیشنهادی با شورای ملی‌

این نکته بدیهیست که در مسیر شکل گیری یک بدیل سیاسی نیاز به حمایت جمعی‌ هست، هیچ فرد و سازمانی به تنهایی‌ و بدون دارا بودن حمایت، پشتیبانی و همراهی مردمی قادر نخواهد بود برای خود "شورایی" تاسیس نموده و نام "ملی‌ " بر آن نهد.

بنای اتحاد و همراهی را باید بر اصولی مبتنی بر منافع و مطالبات جمعی‌ و ملی‌ نهاد.

چنین شورایی که ماهیت ملی‌ را برای خود تعریف مینماید، جهت شکل گیری و اعلام موجودیت و پس از آن عملکرد و بازدهی صحیح سیاسی نیاز دارد که پایه‌ها خود را بر روی اصولی دمکرات بنا کند، اصول و مولفه‌هایی‌ که تضمین گر‌ بقای این نهاد سیاسی باشند و این اصول چیزی نیستند جز باورهای مندرج در منشور پیشنهادی از جمله حفظ تمامیت ارزی و یکپارچگی ملی‌ کشور، برابری حقوق زنان و مردان و جدایی دین از حکومت و سایر موارد درج شده در منشور پیشنهادی شورای ملی‌ ایران.

به یقین من به عنوان فردی از کمیته موقت هماهنگی، منشوری را که حاصل تبادل نظر‌های فراوان با بسیاری از طیف‌های سیاسی و فرهنگی بوده، مبنای این اتحاد و ائتلاف قرار داده و ضمن باور داشتن به مفاد آن از مخاطبین این "نهادِ در حال شکل‌گیری" نیز خواهانم با مطالعه و بررسی اصل‌های مندرج در این منشورِ پیشنهادی، اگر خود را در همسویی با این مطالباتِ عمومی‌ِ مبتنی بر حقوق انسانی‌ و قوانینِ دمکراتِ جهانی‌ می‌دانند، با همه حامیان این اندیشه، راه و هدف همراه و هم پیمان شوند.


بنای‌ هیچ چهار دیواری بدون پایبست و اسکلت سازی، استوار نمیماند.
هیچ اتحاد و ائتلاف سیاسی بدون اتفاق قول و همسوییِ نظر، توان شکل‌گیری و حیات را نتواند و نخواهد داشت.

شاخص اتحاد، نقطه آغازِ همکاری و همراهی "ما" گرد آورندگان این منشور با حامیان و باورمندان بدان، بی‌شک پایبندی به این منشور و عمل به مندرجات آن است.

نیما سعیدی

https://www.farakhanmeli.org/declaration



۱۳۹۲ فروردین ۱, پنجشنبه

تصاویر جشن نوروز در آرامگاه کوروش / هر کسی کو دور ماند از اصل خویش ، باز جوید روزگار وصل خویش




با نگاهی به جمیعت انبوهی از هم میهنان در کنار آرامگاه کوروش بزرگ در هنگام آغاز سال نو و گرامی داشت جشن نوروز باستانی، به یاد این سخن از پادشاه فقید افتادم که در همان مراسم با شکوه جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در حضور سران کشور های جهان گفت: "کوروش آسوده بخواب که ما بیداریم".

 اگرچه آنروز تعداد کمی از ایرانیان شاید کاملا بیدار بودند یا اکثرا اصلا گیج بودند و چنان که باید تحت تاثیر این سخن قرار میگرفتند، نه تنها قرار نگرفتند و از آنجایی که بیشتر دل در گروی بیگانگان داشتند و برای سالگرد درگذشت استالین کیک و قهوه میان همسایگان خویش خیرات میکردند، بلکه به این سخنان پادشاه فقید نگاهی تمسخر آمیز هم داشتند! اما در نهایت پس از گذشت این همه سال، نهالی که پادشاه فقید در راستای آشنایی و پر رنگ کردن فرهنگ و تاریخ کهن ایران دقیقا چهل و دو سال پیش کاشت و برای آبیاری و بارور کردن آن از دل و جان مایه گذاشت، با وجود فضای نامناسب تحمیل شده از سوی دکان داران دینی و دشمنان ایران در ۳۴ سال گذشته که همواره دشمن فرهنگ و تاریخ این مرز بوم بوده اند، امروز استوار و تنومند شده، شکوفه داده و هر روز شاخه های آن ضخیم تر و ریشه هایش عمیق تر و مستحکم تر از دیروز، در گستره فرهنگ امروز مردم ایران زمین و ذهن و روان فرزندان این خاک و بوم جا کرده است.

پیام آرین

نوروز ۱۳۹۲ پاسارگاد، همراهی با کوروش بزرگ با شعارهای نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران/ ایران وطن ماست، کوروش پدر ماست/ کوروش دوست داریم/ دوباره میسازمت وطن












۱۳۹۱ اسفند ۲۸, دوشنبه

تبریک کمپانی معروف اسمیرنوف به ایرانیان بمناسبت نوروز باستانی



 کمپانی معروف وتکا سازی اسمیرنوف در حرکتی زیبا سال نو را در صفحه نه ملیون نفری خود به پارسی زبانان ایرانی تبریک گفت. با این مضمون:
 سال نو به تمام پارسیان و ایرانیان مبارک 
Happy Nowruz and New Iranian Year 
لینک خبر: 

۱۳۹۱ اسفند ۲۷, یکشنبه

بیست و هفتم اسپند ماه زادروز عبدالحسین زرین کوب گرامی باد







زادروز: ۲۷ اسفند ۱۳۰۱ بروجرد
درگذشت: ۲۴ شهریور ۱۳۷۸ تهران
محل زندگی: بروجرد، تهران، فرانسه
ملیت: ایرانی
پیشه: مدیریت گروه ادبیات فارسی دانشگاه تهران
نهاد: دانشکده ادبیات دانشگاه تهران
همسر: قمر آریان

عبدالحسین زرین‌کوب (۲۷ اسفند ۱۳۰۱ در بروجرد تا ۲۴ شهریور ۱۳۷۸ در تهران) ادیب، تاریخ‌نگار و منتقد ادبی برجسته در ایران معاصر است. آثار او به‌عنوان مرجع عمده در مطالعات تصوف و مولوی‌شناسی شناخته می‌شود.

عبدالحسین زرین‌کوب در سال ۱۳۰۱ هجری خورشیدی در بروجرد متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خویش به پایان برد. تحصیل در دوره متوسطه را تا پایان سال پنجم متوسطه در بروجرد ادامه داد و به دنبال تعطیلی کلاس ششم متوسطه در تنها دبیرستان شهر برای ادامه تحصیل به تهران رفت. این بار رشته ادبی را برگزید و در سال ۱۳۱۹ تحصیلات دبیرستانی را به پایان برد. سال بعد به بروجرد بازگشت و به تدریس در دبیرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد پرداخت. در این دوران درس‌های مختلف از تاریخ و جغرافیا وادبیات فارسی تا عربی و فلسفه و زبان خارجی را تدریس می‌کرد. در همین دوره نخستین کتاب او به نام «فلسفه، شعر یا تاریخ تطور شعر و شاعری درایران» در بروجرد منتشر شد.

در سال ۱۳۲۴ پس از آنکه در امتحان ورودی دانشکده علوم معقول و منقول و دانشکده ادبیات حایز رتبه اول شده بود، وارد رشته ادبیات فارسی دانشگاه تهران شد. در سال ۱۳۲۷ با رتبه اول دورهٔ لیسانس ادبیات فارسی را به پایان رساند، و سال بعد وارد دوره دکتری رشته ادبیات دانشگاه تهران گردید. درسال ۱۳۳۴ از رساله دکتری خود با عنوان (نقدالشعر، تاریخ و اصول آن) که زیر نظر بدیع‌الزمان فروزانفر تالیف شده بود با موفقیت دفاع کرد. دکتر زرین‌کوب در سال ۱۳۳۰ در کنار عده‌ای از فضلای عصر همچون محمد معین، پرویز ناتل خانلری، غلامحسین صدیقی و عباس زریاب برای مشارکت در طرح ترجمه مقالات دایره‌المعارف اسلام (طبع هلند)، دعوت شد.

از سال ۱۳۳۵ با رتبه دانشیاری کار خود را دانشگاه تهران آغاز کرد و عهده‌دار تدریس تاریخ اسلام، تاریخ ادیان، تاریخ کلام و تاریخ تصوف در دانشکده‌های ادبیات و الهیات شد. دکتر زرین‌کوب چندی نیز در دانشسرای عالی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک به تدریس پرداخت. وی از ۱۳۴۱ سال به بعد در فواصل تدریس در دانشگاه تهران، در دانشگاههای ، آکسفورد، سوربن هند و پاکستان و در سالهای ۱۳۴۷ تا سال ۱۳۴۹ در آمریکا به عنوان استاد میهمان در دانشگاههای کالیفرنیا و پرینستون به تدریس پرداخت.

دکتر عبدالحسین زرین‌کوب در ۲۴ شهریور ۱۳۷۸ در ۷۷ سالگی در تهران درگذشت.

در مصاحبه‌ای که عطا آیتی دو سال قبل از مرگ زرین‌کوب با او داشت. زرین‌کوب در پاسخ به سوال"کدام یک از آثار خودتان را بیشتر دوست دارید؟"در جواب کتاب دو قرن سکوت را نام برد.


”دو قرن سکوت ” یکی از این آثار ارزشمند است که عمدتا به تاریخ ایران در عهد ساسانیان و هجوم اعراب به ایران میپردازد.
نسخه الکترونیکی این کتاب تهیه شده است
این کتاب میتواند بهترین هدیه‌ای باشد به دوستانتان…
کتاب را از نشانی زیردانلود کنید

http://www.4shared.com/file/28076139/e448c9f3/2_century_of_silence.html



آثار

دو قرن سکوت
تاریخ ایران بعد از اسلام
از کوچهٔ رندان
پله پله تا ملاقات خدا
بامداد اسلام
کارنامهٔ اسلام
ارزش میراث صوفیه
تاریخ تصوّف
سرّ نی
با کاروان حلّه
پیر گنجه در جستجوی ناکجاآباد
بحر در کوزه
در قلمرو وجدان
دفتر ایام
سیری در شعر فارسی
نقش بر آب
از چیزهای دیگر
نقد ادبی
روزگاران فرار از مدرسه

نقد ادبی


۱۳۲۳ فلسفه شعر
۱۳۳۸ نقد ادبی
۱۳۴۳ با کاروان حله مجموعه‌ای از نقد ادبی
۱۳۴۶ شعر بی‌دروغ، شعر بی‌نقاب
۱۳۴۹ از کوچهٔ رندان، بحث و بررسی و نقد اشعار حافظ شیراز و تشریح شرایط سیاسی و اجتماعی شیراز در زمان شاه مسعود
۱۳۶۳ سیری در شعر فارسی، بحثی انتقادی در شعر فارسی و تحوّل آن با نمونه‌هایی از شعر شاعران
۱۳۶۴ سرّ نی، نقد و شرح تحلیلی و تطبیقی مثنوی معنوی
۱۳۶۶ بحر در کوزه، نقد و تفسیر قصّه‌ها و تمثیلات مثنوی معنوی
۱۳۷۰ پله پله تا ملاقات خدا، درباره زندی، سلوک، و اندیشه مولانا. و نیز نحوه اشنایی با شمس تبریزی و چگونگی اثرپذیری روحی و طوفان تصوفی که در وی عارض گردید و نیز اطلاعات باارزشی در مورد کودکی و نوجوانی مولانا و نیز شرح احوالات شاگردان معروفش حسام الدین چلبی و صلاح الدین زرکوب
۱۳۷۲ پیر گنجه، در جستجوی ناکجاآباد، شرح حال نظامی گنجوی و بررسی اشعار و آثار وی و نیز شرح تفصیلی تاریخ آن دوران
۱۳۷۲ آشنایی با نقد ادبی
۱۳۷۵ از گذشته ادبی ایران
۱۳۷۷ از نی نامه
۱۳۷۸ دیدار با کعبه جان درباره زندگی و آثار و اندیشه خاقانی
۱۳۸۱ نامور نامه درباره فردوسی و شاهنامه

تاریخ ایران

۱۳۳۰ دو قرن سکوت در باره تاریخ و اتفاقات دو سده بعد از حمله اعراب به ایران و اثرات نفوذ اعراب و مسلمانان در آن دوران
۱۳۴۳ تاریخ ایران بعد از اسلام
۱۳۵۴ فتح عرب در ایران
۱۳۶۴ تاریخ مردم ایران (۲ ج)
۱۳۷۳ روزگاران، تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی
۱۳۷۵ دنباله روزگاران ایران، تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی
۱۳۷۵ روزگاران دیگر
۱۳۸۶ آشنایی با تاریخ ایران

تاریخ اسلام

۱۳۴۶ بامداد اسلام
۱۳۴۸ کارنامه اسلام

اندیشه
۱۳۲۶ بنیاد شعر فارسی
۱۳۲۸ ادبیات فرانسه در قرون وسطی
۱۳۲۸ ادبیات فرانسه در دوره رنسانس
۱۳۳۲ شرح قصیده ترساییه خاقانی
۱۳۳۷ فن شعر ارسطو
۱۳۵۷ ارسطو و فن شعر

مجموعه مقالات

۱۳۵۱ یادداشت‌ها و اندیشه‌ها
۱۳۵۳ نه شرقی، نه غربی، انسانی
۱۳۵۶ از چیزهای دیگر مجموعه چند یادداشت پراکنده
۱۳۶۳ با کاروان اندیشه
۱۳۶۵ دفتر ایام، مجموعهٔ گفتارها، اندیشه‌ها، و جستجوها
۱۳۶۸ نقش بر آب، جستجویی چند در باب شعر حافظ، گلشن راز، گذشتهٔ نثر فارسی و ادبیات تطبیقی
۱۳۷۶ حکایت هم‌چنان باقی

نوشته‌های ادبی و تاریخ‌نگاری

۱۳۴۷ تک درخت
۱۳۵۴ تاریخ در ترازو


۱۳۹۱ اسفند ۱۴, دوشنبه

حق داشتن روزهایی که از مردم ایران گرفته شد!

ابتدا این ویدئو زیبا رو ببینید 




 ببینید اعراب امروز چه جایگاهی دارند و ما ایرانی ها چه جایگاهی ؟ محال ممکن است که ویدئو فوق را تماشا کنید و از خودتان نپرسید که چرا ما لیاقت آفرینش چنین صحنه هایی رو در کشور خودمان نبایستی داشته باشیم !


حق داشتن روزهایی که از مردم ایران گرفته شد! میپرسید چه کسانی گرفتند؟! اسلامیست ها و آنها که چشم پیشرفت ایران و ایرانی را نداشتند! جاهلان و بیگانه پرستان کمونیست! ارتجاعیون! یک مشت تروریست به نام چریک و مجاهد که با چسباندن پسوند خلق به نام سازمانشان ، خودشان و ایدولوژی هایشان رو به مردم ایران زور چپون کردند ! همان نمایندگان الله روی زمین!

روزهای زیبا، شاد و سرشار از عطوفت و عشق و مهربانی که ما داشتیم و به روز های بهتر از آن هم قرار بود برسیم. اما آنرا یک مشت انیرانی و تازی پرست با نکبت و فلاکت و سیاهی و فقر و فحشا و نابودی فرهنگی جایگزین کردند ! نقطه اوج شادی ملت ما که امروز خلاصه شده باشد در آکادمی موسیقی گوگوش، آن هم با این همه بحث و جدل ، حسابش رو کنید که در کجای اعماق تاریخ بشریت پرتاب شدیم و چقدر راه داریم تا در ابتدا بفهمیم در کدامین سیاه چال گیر افتاده ایم و چگونه مسیر بازگشت به نور و روشنایی را دوباره بازیابیم !


پیام آرین

جلسه معرفی شورای ملی ایران در کنفرانسی با حضور اعضای کنگره امریکا





جلسه معرفی شورای ملی ایران در کنفرانسی با عنوان سیاست امریکا و ایران
مکان کنفرانس: موسسه علوم سیاسی جهانی در شهر واشینگتون دی سی 

https://www.facebook.com/theinstituteofworldpolitics
http://www.iwp.edu/

زمان: شش مارچ ۲۰۱۳ میلادی - از ساعت نه صبح تا ۱۲ ظهر به وقت محلی

<<<سخنگوی اصلی این کنفرانس : شاهزاده رضا پهلوی >>>

دیگران سخنگو های مهمان در این کنفرانس:

آقای ترنت فرنکس (عضو حزب جمهوریخواهان کنگره امریکا )
http://en.wikipedia.org/wiki/Trent_Franks
http://franks.house.gov/


آقای جف دانکن (عضو حزب جمهوریخواهان کنگره امریکا )
http://jeffduncan.house.gov/

سناتور جان کرنین (عضو حزب جمهوریخواهان کنگره امریکا)
http://www.cornyn.senate.gov/public/

دکتر کنت کتزمن (پژوهشگر و تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی ایران، افغانستان و عراق و همچنین روابط کشور های حوزه خلیج فارس )
http://www.mei.edu/profile/kenneth-katzman

آقای امیر عباس فخرآور ( از پایه‌گذاران جنبش مستقل دانشجویی ایران و کنفدراسیون دانشجویان ایرانی)
http://en.wikipedia.org/wiki/Amir-Abbas_Fakhravar

دکتر جولیانا گران پیلون (رئیس مرکز فرهنگ و امنیت در موسسه علوم سیاسی جهانی )
http://www.iwp.edu/faculty/facultyID.10/profile.asp

از دیگر اعضای حاضر در این کنفرانس در بخش مشاوره و مباحثه که مورد پرسش قرار خواهند گرفت، تنی از اعضای کمیته موقت هماهنگی شورای ملی ایران نیز حضور خواهند داشت، از جمله :

آقای رضا پیرزاده، آقای سعید گنجی، خانوم نازیلا گلستان، آقای امیر گلعلی پور و دکتر شاهین نجاد