برایِ دیدنِ تارنمایِ شورایِ ملی‌ ایران و حمایت از منشورِ پیشنهادی در صورتِ تمایل، خواهشاً رویِ تصویرِ بالا کلیک کنید

۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

۱۷ شهریور



قطعه فیلمی که می‌بینید گزیده‌ای کوتاه است از یکی‌ از ژرف‌ترین مستند‌های تاریخی‌ ساخته شده پیرامون رویداد‌های سیاسی ۷ دهه اخیر ایران به نام Devolution که به پارسی‌ "‌واگذاری" (انحطاط و یا پسرفت)  معنی‌ میدهد و درواقع مخالف وضد واژه انقلاب می‌باشد. همانطور که از نام این مستند گویاست، سیر نزول و افت ایران مورد تجزیه و تحلیل بسیار عمیق قرار می‌گیرد. این مستند به گونه‌ای فراگیر و به تحلیل دخالت‌های بیگانگان در تشکیل انقلاب ۵۷ می‌پردازد. در بخشی از این مستند حضور اشخاصی‌ با هویت غیر ایرانی‌ در میان جمعیت معترضین نشان داده میشود که ادعا میکنند ایرانی‌ هستند و با استکبار جهانی‌ مخالف هستند. البته لهجه عربی‌ و صورت پوشیده و هویت مرموز این افراد نشان دهنده واقعیتی تلخ تّر از آن چیزیت که بر ما ۳۳ سال است که تحمیل شده است. این انقلاب دستاورد مردم ایران نبوده است و دخالت عوامل تروریستی در آن چنان واضح است که امروز کشور‌های غربی از افشأ و اعتراف آن در رسانه‌ها بیم دارند. این دخالت عوامل عرب در نهایت منجر به تحقق یافتن توطئه جمعهٔ سیاه و یا همان ۱۷ شهریور هم میشود.

در نسخه کامل این مستند دو شخص ابو ندال و ابو شریف به عنوان دو تروریست لبنانی معرفی‌ میشوند که با درخواست کمک از یاسر عرفات از سوی خمینی این دو تروریست به استخدام فرایند انقلاب اسلامی ایران در می‌آیند و به ایران مخفیانه سفر میکنند تا در میان تظاهر کنندگان ایرانی‌ غیر مسلح در ۱۷ شهریور ۵۷ که تنها در حال تظاهرات بدون خشونت بودند، ناگهان اقدام به شلیک به سمت ارتش شاهنشاهی از سوی مردم کنند و سربازان ارتشی رو نیز با این حرکت تحریک به شلیک متقابل به سوی مردم معترض کنند و خون و خون ریزی راه بیندازند.

نتیجه این اقدام ضدّ بشری، کشته شدن ۸۰  شهروند ایرانی‌ و ۹ سرباز ارتش شاهنشاهی و از همه مهمتر کاشته شدن بذر نفرت در دل مردم نا آگاه و زود باور ایران نسبت به محمد رضا شاه پهلوی و تخریب چهره او در دید سیاستمداران و مردم جهان می‌باشد تا خمینی که تنها مخالف سر سخت بود در نظر مردم مطرح و صاحب قدرت سیاسی شود. همان روز مجله نیوز ویک آمریکا این کشته شدگاه را به دروغ و با اغراق ۳ میلیون نفر گزارش میدهد. این گونه است که مردم را احساساتی و تحریک میکنند تا دستان خود را آغشته به خون قربانیان این توطئه اسلامی و ضدّ ایرانی‌ کنند و در برابر دوربین‌های بی‌ بی‌ سی‌ بالا بگیرند و فریاد مرگ بر شاه سر دهند و از یک جنایت کار و ویرانگر چون خمینی حمایت کور کورانه بکنند. شوربختانه در نهایت محمد رضا شاه پهلوی رو متهم چنین جنایتی کردند. 

بعد از گذشت ۳۳ سال، هنوز هم اکثر ما ایرانیان چنان لجوجیم و حاضر به نشان دادن هیچ گونه انعطاف پذیری در پذیرفتن درستی‌ توطئه جهانی‌ ۵۷ نیستیم و هیچ تمایلی به یک پژوهش ژرف فردی پیرامون این فاجعهٔ تاریخی‌ که کمتر از ۴ دهه پیش در کشورمان رخ داد، نداریم و آنچه را که رژیم آخوندی و رسانه‌‌های مرموزی چون بی‌ بی‌ سی‌ و صدای آمریکا به ما گفته اند را با سادگی‌ تمام باور می‌کنیم. به تمامی‌ هم میهنانم پیشنهاد می‌کنم که این مستند کاملا بی‌ طرف رو که برای ساخت آن ششصد و پنجاه هزار دلار هزینه شده است را ببینند تا واقعیت پیدایش حکومت اسلامی در ایران و ریشه‌های ۴۰ ساله آن را که از زمان تشکیل حزب توده در ایران شکل گرفته بود و همچنین پیامد نگرانی کاپیتالیسم از پیشرفت کمونیسم در ایران و پیامد نگرانی غرب را نسبت به پیشرفت و ترقی‌ ایران دریابند.

این مستند با رجوع به مدارک جدید تاریخی‌ و انتشار آنها در این مجومه و همچنین پخش قطعه فیلم‌های تاریخی‌ دیده نشده، حقایق را به گونه‌ای ژرف تشریح و توصیف میکند