برایِ دیدنِ تارنمایِ شورایِ ملی‌ ایران و حمایت از منشورِ پیشنهادی در صورتِ تمایل، خواهشاً رویِ تصویرِ بالا کلیک کنید

۱۳۹۰ آذر ۲۰, یکشنبه

مردِ و حرفش / اظهار نگرانی رضا پهلوی از یک فاجعه احتمالی‌ پیرامون ساکنین اشرف و هشدار او به باراک اوباما و نور المالکی در دو نامه سرگشاده

حقیقتاً که رضا پهلوی ثابت کرده است که به آنچه که تا به این لحظه از آن سخن گفته است، در عمل نیز به آن پایبند بوده و اساسا همینطور که در گفتگویی که با کامبیز حسینی در برنامه پارازیت داشت و اعلام کرد, اگر به مطلبی باورِ راسخی نداشته باشد، آن را نخواهد بر زبان آورد.

آیا یادتان هست که رضا پهلوی پیرامون فعالیت‌های خویش و درخواست همکاری از تمامی‌ فعالین حقوق بشر در راستای آزادی ایرانیان عقیدتی‌ - سیاسی در بند و همچنین شکایت به حبس آقایان موسوی و شیخ کروبی، چنین گفته بود که " حقوق بشر گزینشی نیست"؟!

اقدامات اخیر ایشان، حاکی از این است که ایشان بیش از هرچیزی به رعایت آزادی بیان، رعایت حقوق شهروندی و رعایت مفاد حقوق بشر در خصوص هر کسی‌ و با هر تفکر و عقیده‌ای، اهمیت میدهند و به آن می‌‌اندیشند. یک آزادیخواه به تمام معنی..  

حالا این بار شهریار ایران، جناب رضا پهلوی  پیرامون وضعیت نگران کننده ساکنین کمپ اشرف که به روز‌های آخر وعدهٔ نور المالکی، نخست وزیر عراق نزدیکترمیشوند، دو نامه سر گشاده هشدار دهنده هم به آقای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و هم به آقای نور المالکی، نخست وزیر عراق نوشته که مضمون آن تاکید می‌کند به عواقب اسفناکی که این تصمیم عجولانه میتواند در بر داشته باشد.

رضا پهلوی در نامه به باراک اوباما، متذکر این شده است که با وجود اینکه عقاید تند سیاسی این سازمان بر کسی‌ پوشیده نیست و این تاریخچه سیاسی این سازمان شامل اعمال  خشونت و ترور میشود و  حتی همین سازمان بود که در روی کار آمدن همین نظام فعلی جمهوری اسلامی نقش بسزایی داشته، اما جمهوری اسلامی آنها را خطر بزرگی‌ برای بقای خود میداند و به همین دلیل، جان اعضای این سازمان شدیدا در خطر مرگ خواهد بود اگر تصمیمی برای جابجایی این افراد به مکانی امن تحت نظر کمیساریایی عالی‌ سازمان ملل صورت نگیرد.

رضا پهلوی در نامه سر گشاده دوم خود به نخست وزیر عراق، همچنین ضمن ابراز نگرانی از آینده هم میهنان ایرانی‌ پناه جؤ در کمپ اشرف، مینویسد که متأسفانه این تصمیم عجولانه دولت عراق پایبند به مفاد کنوانسیون ژنو نیست و ضمن درخواست به افزایش این زمان از  آقای نور المالکی همچنین از ایشان درخواست کردند تا اجازه به حضور و فعالیت کمیساریایی عالی‌ سازمان ملل و سازمان صلیب سرخ بدهند تا جابجایی افراد در حد امکان صحیح و بر اساس مفاد کنوانسیون ژنو صورت بگیرد. در آخر رضا پهلوی به نخست وزیر عراق چنین مینویسد که، زمان آن رسیده که آن فصل تاریک روابط میان ایران و عراق را بست و فصلی تازه به امید یک اتحاد دو طرفه میان هر دو کشور باز کرد و امیدوارم که شما جناب نورالمالکی، با نگاهی‌ برادرانه به این نامه، تصمیمی بگیرید به امید روزی که میان ایران و عراق روابطی صمیمی‌ و اتحادی منسجم وجود داشته باشد. 

متن این دو نامه سر گشاده در تارنامه شاهزاده رضا پهلوی قابل دسترسی‌ برای همگان است.