برایِ دیدنِ تارنمایِ شورایِ ملی‌ ایران و حمایت از منشورِ پیشنهادی در صورتِ تمایل، خواهشاً رویِ تصویرِ بالا کلیک کنید

۱۳۹۱ اسفند ۷, دوشنبه

حرکت غیر دموکراتیک و ضد اخلاق روزنامه نگاری توسط سایت رادیو فردا

هم میهنان عزیز،

در جریان هستید که گروهی از خبرنگاران اصلاح طلب شاغل در رادیو فردا در حرکتی غیرحرفه ای، غیر دموکراتیک و ضد اخلاق روزنامه نگاری نام شاهزاده رضا پهلوی را از فهرست شخصیت های خبرساز سال حذف کرده اند. این محفل با ضد و نقیض گویی یک بار «دویست نفر از نخبگان» را دلیل این امر بر شمرده و دیگر بار «گروه سیصد نفره مرجع» را مسبب چنین اقدامی معرفی می کنند. اشخاص نامبرده که عنوان خبرنگار را هم بر خود گذاشته اند به خوبی می دانند که اگر نام شاهزاده در این فهرست قرار بگیرد، با توجه به افزایش چشمگیر فعالیت های ایشان در سال گذشته و حساسیت رژیم بر روی این چهره اپوزیسیون، به احتمال نزدیک به یقین، تکرار نتیجه سال قبل را شاهد خواهند بود و جمع زیادی از ایران دوستان در یک رأی گیری عادلانه به رضا پهلوی رأی خواهند داد.

حذف نام یک فرد که طرفدار خشونت پرهیزی است و طرفداران زیادی در جامعه ایران دارد، با هیچ منطقی به جز نوع «شورای نگهبانی و ولایت فقیهی» قابل توجیه نیست. مضاف بر آنکه در رسانه های جهانی هم انتخاب چندباره یک شخصیت به عنوان چهره سال سابقه داشته و بارها تکرار شده: مجله بین المللی «تایم» در گذشته فرانکلین روزولت را سه بار (در سال های ۱۹۳۲، ۱۹۳۴ و ۱۹۴۱) به عنوان «مرد سال» معرفی کرد و ژوزف استالین را دوبار (در سال های ۱۹۳۹-۱۹۴۲)، این اواخر هم خود باراک اوباما دوبار (در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲) و پیش از او، بیل کلینتون دوبار (در سال های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۸) به این عنوان برگزیده شدند.

البته ما اصلاً معتقد نیستیم که آقایان و خانم ها در رادیو فردا این حقایق را نمی دانند، برعکس! آنها خوب می دانند چه می کنند، فقط باید بپذیرند که مشغول هرچه هستند و هر عنوانی که برای خود برگزیده اند، نقش آینه بی طرف جامعه را بازی نمی کنند، آنها خبرنگار نیستند. فعالینی هستند که برای حزب و دار و دسته شان باندبازی می کنند و در پی قالبگیری جامعه ای هستند که به گواهی متخصصان امر سال هاست با تکثر زندگی کرده است. تکثری که نه آخوند آن را فهمیده نه اصلاح طلبان جمع شده در رادیو فردا و مراکز مشابه درکش کرده اند.

با این توضیحات، و در اعتراض به این حرکت غیرمسؤولانه و ضد دموکراتیک از تمامی هم میهنان تقاضا می کنیم مراتب اعتراض خود را از طریق مجاری ذیل به گوش کسانی برسانند که با جسارتی سفیهانه به شعور مخاطب ایرانی توهین می کنند و انتظار دارند صدای از کسی بلند نشود.

نگارنده: نازی ش
 

فیس بوک رادیو فردا: https://www.facebook.com/radio.farda?fref=ts
برنامه صدای شما، صدای فردا: https://www.facebook.com/Farda.YourVoice
ایمیل: seda@radiofarda.com
تلفن پیامگیر: ۰۰۴۲۰۲۲۱۱۲۲۱۱۲