برایِ دیدنِ تارنمایِ شورایِ ملی‌ ایران و حمایت از منشورِ پیشنهادی در صورتِ تمایل، خواهشاً رویِ تصویرِ بالا کلیک کنید

۱۳۹۱ تیر ۲۲, پنجشنبه

خلاصه‌ای از گفتگوی زنده جناب شهرام همایون با شاهزاده رضا پهلوی در کانالِ یک ( ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۲)


یازدهِ ژوئیه ۲۰۱۲ ترسایی و ۲۲ تیر ماهِ خورشیدی، در مصاحبه‌ای که در کانالِ یک و به مجریگری جنابِ شهرامِ همایون و حضور مهمانِ اختصاصیِ ایشان، شاهزاده رضا پهلوی صورت گرفت که فراتر از زمانِ در نظر گرفته شدهٔ ۴۵ دقیقه‌ای آن، به دلیلِ نیازِ مبرم به شفاف سازی‌های لازم، یک ساعت و نیم به درازا کشید، شاهزاده رضا پهلوی ضمنِ پاسخگویی به پرسش‌های گوناگونِ از پیش مطرح شده توسطِ ایرانیانِ سرشناس، و هم میهنانِ ایرانی‌ داخل و خارج از ایران، همچنین در رابطه با مسئله مصاحبه فوکوس 
آنلاین و اینکه چه اقدامی در این رابطه کرده اند، در ابتدایِ برنامه و پیش از آغاز به پاسخگویی به پرسش‌هایِ هم میهنان، چنین گفتند:

از روزی که چنین اتفاقی‌ افتاد، اولین درخواستی که برایِ پخشِ نوارِ این مصاحبه شد از طریق شخصِ هماهنگ کننده این مصاحبه بود که توسطِ نشریهٔ فوکوس آنلاین این درخواستِ ما ترتیبِ اثر داده نشد و من اخیرا از طریقِ قانونی‌ در حال تعقیبِ این مساله به وسیله 
یک وکیلِ آلمانی‌ِ هستم، برایِ درخواستِ نه تنها چاپِ متنی که از جهتِ دیدگاهِ من تصحیح شده و درست می‌باشد در مقابلِ متنی که آنها به جایِ پاسخ‌هایِ داده شده توسطِ من چاپ کردند از یک سؤ، بلکه همچنین درخواست رسمی‌ برایِ دریافتِ کپی‌ِ اصلی‌ِ نوارِ مصاحبه که توسط نشریهٔ تهیه شده است . ایشان اضافه کرد که اگر چنین کپی‌ از نوارِ مصاحبه از طرفِ نشریهٔ به ما داده شود حتما جهتِ رفعِ سو تفاهمات در اختیارِ هم میهنان قرار خواهم داد. ایشان اطمینانِ خاطر دادند که این پیگیری در حال طی‌ کردنِ مسیرِ طبیعی خود می‌باشد، ضمن اینکه در انتظارِ پاسخِ این اقدامِ حقوقی از سویِ آن موسسه و وکلایِ خود میباشند .

پیش تر وبسایت " ایران در جهان" ترجمه پارسیِ یک متن از گفتگوی نشریهٔ "فوکوس آنلاین" با شاهزاده رضا پهلوی را در وبسایتِ خود قرار داد که تحریکِ حس شگفتزدگی، کنجکاوی، شک و شبهه را حتی در میانِ هوادارانِ خودِ ایشان به مطالبِ انتشار یافتهِ کاملا متناقض این مصاحبه با آنچه از رضا پهلوی خوانده و شنیده بودند را در بر داشت و اما در برخی‌ از مواردِ بسیار حاد و دور از منطق، شاهدِ اقداماتی 
بودیم از سویِ مخالفانِ ایشان به فرم  حمله و انتشارِ مقالاتی با هدفِ تخریبِ شخصیت و سیاه نماییِ شاهزاده رضا پهلوی. بیشترِ این واکنش‌هایِ تند و عجولانه از سویِ برخی‌ از  برنامه سازانِ تلویزیونی چون بهرام مشیری، نویسندگان و فعالِ سیاسیِ حامی‌ جناح اصلاح طللبی همچون جنابِ آقای مجتبی‌ واحدی (مشاورِ آقای کروبی در خارج از کشور) و محمد امینی ( تاریخدانِ تاریخ معاصر و پژوهشگرِ شناخته شده در زمینه شیعه‌ گری) و حتی روزنامه کیهانِ حسین شریعتمداری صورت گرفته بود که شاهزاده رضا پهلوی را از گزندِ حملات و ترورِ شخصیت در امان نگذاشتند و از این فرصت کمال استفاده را بردند!


 اما در این میان بودند کسانی‌ که از همان ابتدا به خامی و حقیقی‌ نبودنِ مطالب انتشار یافته پی‌ برده بودند. از آن جمله میتوان جنابِ آقای حشمتِ رئیسی، بانو الهه بقراط، جناب آقایِ علیرضا نوری‌زاده و جنابِ آقای اسماعیلِ نوری علا را برایِ مثال نام برد. 

این مصاحبه در اصل به زبان انگلیسی انجام شده بود و نشریهٔ آلمانی‌ "فوکوس آنلاین" به جایِ پخشِ نسخه اصلی‌ِ آن، ترجمه‌ای از آن را به زبانِ آلمانی‌ در وبسایتِ خود قرار داد. سپس وبسایتِ "ایران در جهان" نسخه ترجمه شدهِ پارسی‌ِ آن را از رویِ ترجمه دستکاری شده آلمانی‌ در وبسایت خودش قرار داد. نکته شبهه برانگیزِ این مصاحباتِ انتشار یافته، عدمِ وجودِ هرگونه شباهت میانِ پاسخ‌های داده شده توسطِ رضا پهلوی در این متنِ انتشار یافته از سویِ این نشریهٔ آلمانی‌ با آن چیز هایی‌ست که ایشان در طولِ سه دهه پیش بار‌ها و بار‌ها آنها را به ده‌ها خبرگزاری و نشریهٔ دیگر عنوان کرده و هیچ تناقضی میانِ گفته‌هایِ پیشینِ او با یکدیگر نمی‌توان پیدا کرد و تنها گفتگویِ متمایز با تمامِ مصاحبه‌ها و مقالاتِ خودِ ایشان، همین ترجمهِ مغرضانه نشریهٔ " فوکوس آنلاین" می‌باشد!

در ادامهِ گفتگوی میان شهرامِ همایون و شاهزاده
 رضا پهلوی، اکثر همان پرسش‌هایی‌ شبهه برانگیز که " فوکوس آنلاین" آنها را از رضا پهلوی پرسیده بود، توسطِ آقایِ شهرامِ همایون تکرار شد و شاهزاده رضا پهلوی چون گذشته، پاسخی مطابقِ گفته‌های پیشینِ خود در طولِ سه دهه گذشته را دوباره اعلام کردند.

پرسش‌هایی‌ که از سوی افرادِ سرشناس و برخی‌ از هم میهنان که پیشتر پرسشِ آنها به صورتِ ویدئویی در استدیو و یا صوتی ضبط شده بود در حینِ این مصاحبه پخش شد. چندی از این افراد عبارتند از:

عباس پهلوان (سردبیرِ مجله فردوسی امروز) از دقیقه ۲۵:۱۰
سیاوش آذری ( روزنامه نگار، فعال سیاسی و برنامه سازِ تلویزیون و رادیو) از دقیقه ۲۷:۳۷
سعید حبشی (فیلم نامه نویس سینما، نویسنده و روزنامه نگار) از دقیقه ۳۱:۲
۶ 
آقای همایون هشیار نژاد شاعر ، روزنامه نگار، مدیرِ تلویزیونِ عصرِ امروز) از دقیقه ۳۵:۳۵
پارسا سربی ( مدیر تلویزیون مردم) از دقیقه ۳۸:۴۰
عسل پهلوان ( فعال سیاسی، برنامه ساز تلویزیونی و مدیر مجله فردوسی امروز ) از دقیقه ۳۳:۲۵
علیرضا میبدی ( شاعر، روزنامه نگار، برنامه ساز تلویزیونی) از دقیقه ۴۱:۱۹
مانی ترکزاده (فعال سیاسی و هنرمندِ مقیم لوسِ آنجلس) از دقیقه ۴۵:۲۵ 
ناصر محمدی (سردبیرِ روزنامه کیهان لندن) از دقیقه ۱:۰۳:۵۰
مازیار ( دانشجویِ علوم سیاسی - دانشگاه CSUN) از دقیقه ۱:۱۷:۴۶

این برنامه همزمان، از رادیو صدایِ ایران، رادیو ندایِ پادشاهی و تلویزیونِ ایرانِ آریایی پخش شد.

برایِ دیدنِ این مصاحبه به صورتِ کامل
 (اینجا ) کلیک کنید



پیام آرین